raspunsuri primite de la autoritati

Bogdan Manolea /ApTI bogdan.manolea la apti.ro
Mie Dec 19 16:14:22 UTC 2012

Salut

1. Astazi am primit si inca 2 raspunsuri de la autoritati ref la cererea
de reutilizare a documentelor publice pe legea 109:
- de la ROLII - ca sunt in curs de infiintare, dar ca sunt interesati si
sa continuam dialogul dupa ce se termina aceste demersuri
- de la Consiliul Legislativ mi-au zis ca imi dau un CD ROM (pe care
l-au atasat) cu Repertoriul Legislatiei.

In CD-Rom este un fisier PDF, un program Adobe si un autorun.inf.
Fisierul PDF de 62 de MB l-am pus aici
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-19dec-93ba019df795.zip

Sunt ceva informatii utile acolo - cum ar fi care sunt actele normative
in vigore - vreo 4000 de pagini cu informatie - insa cam toate sunt in
format text.
Nu imi dau seama daca nu au inteles sa nu au vrut sa ne dea restul de
date - dar poate in ian, in functie de ce ziceti si voi - ii batem la
cap sa ne dea si Word-ul care a stat la baza lui.

2. In alta ordine de idei, cei de la Soros (in speta Andra) au scos
zilele trcute raportul cu privire la implementarea OGP in 2012
http://soros.ro/ro/comunicate_detaliu.php?comunicat=212

Parerea mea este ca au fost cam blanzi cu Guvernul.
De asemenea sunt uneori erori in document. De ex scrie
"Atunci când autoritățile au publicat în format deschis date, cum este
cazul celor electorale grupuri de voluntari
au oferit cetățenilor servicii gratuite reutilizând aceste date
, așa cum au făcutsiturile Harta Politicii sau Political Colours."

Din pacate prima afirmatie este eronata din toate punctele de vedere -
autoritatile au publicat in formate inchise acele date si a fost vorba
de munca unor voluntari pentru a le publica in formate deschise. Si
datele oricum nu sunt deschise dpdv juridic.

De asemenea cind incerci sa descarci fisierul de la Soros iti apare un
pop-up fabulos care zice:
"Toate drepturile sunt rezervate Fundatiei Soros Romania. Atat
publicatia, cat si fragmente din ea (SIC!) nu pot fi reproduse fara
permisiunea Fundatiei Soros Romania. Apasarea butonului "Sunt de acord"
reprezinta acceptarea din partea dumneavoastra a acestei politici. "
Am apasat nu sunt de acord.

Sau il descarcati direct (fara pop-up) la
http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2012-12-18-13840975-0-raport-monitorizare-pentru-2012.pdf

Sa fiti sanatosi!
--
Bogdan Manolea