Hackathon - Acces la informații

Andrei Petcu andreicristianpetcu la gmail.com
Lun Sep 10 11:31:33 UTC 2012

Salutare,

Pe 28 septembrie este "Right to know day" (ro. Ziua dreptului de a ști).
Este o zi care se serbeaza la nivel mondial ca sa atraga atentia
cetatenilor ca au posibilitatea de a cere / afla anumite informatii de
interes public detinute de guvern, administratie publica, etc (mai multe
info aici- http://www.foiadvocates.net/en/right-to-know-day-2011)

In România, exista un instrument legislativ (din 2001) - Legea 544/2001 -
liberul acces la informatie - care tocmai asta prevede (orice cetatean
poate sa ceara o copie dupa un contract public privat, o copie a bugetului
primariei, etc). Din pacate, acest instrument este prea putin folosit de
oamenii obisnuiti. In general, numai jurnalistii si ong-urile il folosesc
si e cam singura lor arma in batalia cu zona corupta din administratie.

Așa că un grup de ONG-iști (Paul Chioveanu, Elena Calistru, Alina Calistru
Cosmin Pojoranu și Codru Vrabie) au decis să facă un sit prin care să
promoveze această lege. Situl nu va fi sub umbrela niciunui ONG, i-am
convins să publice codul sub GPLv3 și restul materialelor sub CC-BY-SA 3.0.
S-ar putea să ne folosim de ActiveWatch pentru a putea prelucra date cu
caracter personal.

Pe sit utilizatorii se vor putea înregistra ca "ambasadori" sau vor putea
susține un ambasador. Un ambasador e o persoană care trimite o cerere la o
anumită instituție. Eu spre exemplu voi fi ambasador pentru programe libere
:) și voi cere Guvernului României o listă cu toate cheltuielile publice pe
programe nelibere Microsoft și Oracle. Restul detaliilor le discutăm la
hacaton. Când susții un "ambasador" practic trimiți încă o cerere pe
aceeași temă la instituția respectivă dar semnată cu datele personale nu
cele ale "ambasadorului".

Ca tehnologii folosite noi am ales LAMP + Drupal7 (voi aveți alte idei?
recomandări pentru module/teme mișto de Drupal?).

Pe lângă cei menționați mai sus vom voi mai veni și eu (fără experiență pe
Drupal sau PHP, dar mă descurc eu :D ) și Tudor Petre (cei care au fost la
hacatonul pentru HartaPoliticii l-au cunoscut. El are experiență pe PHP dar
nu și Drupal :P).

Avem nevoie de programatori de preferat cu experiență pe Drupal, designeri
care doresc să facă sigla, să lucreze la temă sau orice fel de oameni cu
idei și propuneri :)

Uite mesajul de la organizatori

"Hackathon – Acces la informaţii

Când: 15 septembrie
Unde: Sediul Active Watch, Calea Plevnei, nr. 98,. BL. 10C, sector 1 (vom
ocupa parterul)

Mini agendă:
10-10 jumate –> ne adunăm şi ne cunoaştem (dacă e cazul)
10 jumate – 11 jumate –> stăm la o cafea, povestim despre ce e accesul la
informații, ce vrem să facem prin proiecțel și cum ne organizăm
De la 11 jumate –> ne împărţim pe două grupuri de lucru
(dezvoltare-programare + comunicare-organizare) și trecem la treabă
Pe la 14 o să vină pizza –> aşa că mai mâncăm, mai lucrăm, după poftă şi
dorință
15-18 jumate –> iar ne punem mai organizat pe treabă şi sperăm să terminăm
ce avem de făcut

Observație1: În timpul sau după finalizarea hackathonului putem savura o
bere împreună, dat fiind faptul că nu operăm pe creier.
Observație2: În cazul în care nu reușim să terminăm ce ne-am propus
sâmbătă, putem relua întâlnirea și duminică."

Eu voi veni pe la ora 11.

Având în vedere că este vorba de un hacaton, ar fi cazul să trimit
scrisoare și pe gâlceava?

Andrei Cristian Petcu