Open data in programul de guvernare 2013-2016

Bogdan Manolea /ApTI bogdan.manolea la apti.ro
Vin Ian 18 14:12:13 UTC 2013

Presupun ca o parte din voi stiu ca in Programul de guvernare 2013 -2016
- pag 23 si pagina 26 au aparut si open data si OGP (in zona MCSI0-ului)

Am eu un feeling ca chestiile astea sunt cumva si rezultatul eforturilor
noastre de lobby pt open data. :-)

Pag 23
Aplicarea initiativei europene Open Data - punerea la dispozitia
publicului de date
accesibile, reutilizabile si redistribuibile in mod liber, fara a tine
cont de restrictii de
tipul drepturi de autor (copyright), patente sau alte mecanisme de
control (open
data) printr-un portal de tip open-data guvernamental

Pag 26
Inființarea în directa coordonare a Primului-ministru a Departamentului
pentru Servicii Online și Design, având ca principale responsabilități:
e) Să realizeze centralizarea datelor primare privind personalul angajat
în administrația publică, a celor privind cheltuielile publice, precum
și alte inițiative de agregare a datelor produse de entitățile publice;
f) Să conducă eforturile privind datele deschise (open data),
împuternicind cetățenii să identifice, să descarce și să utilizeze
seturi de date publice generate sau deținute de către administrația publică;
g) Să monitorizeze implementarea proiectelor de
e-Guvernare,Partneneriatul pentru Guvernare Deschisă (Open Government
Partnership), strategia privind Agenda Digitală a Uniunii Europene,
precum și să sprijine instituțiile publice implicate;

http://www.gov.ro/upload/articles/117322/program-de-guvernare-2013-2016.pdf

--
Bogdan Manolea
Director Executiv