Open Data Day 2015 @ Cluj

Victor Nițu victor la thesponge.eu
Joi Feb 26 10:36:58 UTC 2015

Salutare!

După ce am tot citit despre ce s-a întâmplat la București (btw, feicitări
tuturor, participanți și organizatori, a ieșit super!), m-am gândit că n-ar
strica să dau un scurt update despre activitatea de ODD din Ardeal.

Tocmai m-am întors de la Cluj, iar cum nu am putut fi prea activ de acolo din
cauza unor probleme la laptop + telefon, voi scrie acum mai multe odată.

Să încep cu începutul: în caz că nu s-a văzut, am făcut un hack day paralel cu
cel de la București, așadar am avut două evenimente de open data day în
România. Organizarea a fost asigurată de Simplon România, cu tot sprijinul
proiectului Sponge + participarea directă a mea, și indirectă via skype, a
altor colegi de proiect.

Am avut 13 proiecte înscrise [1], un maxim de peste 40 de participanți
simultan*, 3 proiecte câștigătoare și confirmarea că putem vedea în Cluj-
Napoca un oraș favorabil inițiativelor societății civile și digitale.

[1] http://odd15.datedeschise.ro/cluj/proiecte
_____
* evenimentul s-a desfășurat 24/24, deci participanții au venit și au stat cât
au putut, în fiecare zi => s-au decalat un pic pe la jumătate :-)

Vă las să vă uitați și pe comunicatul de presă [2], în timp ce eu voi încheia
cu niște mici observații:

* n-am comunicat între orașe; ar fi fost util să putem schimba idei sau chiar
și membri ai echipelor între București și Cluj, chiar dacă ieșeau proiecte
cross-country

* ar fi fost fain să facem un Twitter wall cu #odd15. Noi am pus, dar nu aveam
decât un proiector. Las totuși ideea aici pentru cine mai face evenimente din
astea internaționale :)

* noi am avut o participare ușor dezechilibrată în favoarea oamenilor tehnici
- la București cum a fost? Dacă în capitală au fost mai mulți activiști /
jurnaliști, anul viitor îi invit la Cluj, unde societatea civilă e mai puțin
reprezentată. Gluma deoparte, probabil că ar fi util să facem o statistică
sumară pe profilul participanților, s-ar putea să avem suficiente date pentru
așa ceva.

[2] http://thesponge.eu/press/releases/23_feb_ODD_Hackathon_Cluj_winners.pdf

* * *

Dacă se mai face vreo întâlnire pe date deschise în perioada următoare, aș
veni și eu, sunt curios ce am ratat și nerăbdător să relatez pulsul Clujului
în materie de evenimente de genul :-)

--
Victor Nițu
IT Development and Operations