tabel comparativ transpunere directiva PSI

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Lun Mar 30 11:27:32 UTC 2015

Salut,

Cum să zic, depinde cu ce așteptări te-ai dus. Dacă erau foarte scăzute, ca la mine, atunci a fost binișor.

Am fost cam 25, împărțiți aproximativ egal între instituții publice și cetățeni (ONG, business, liber profesioniști). Discuția a fost cam dezorganizată, în bună parte pentru că nu a existat un document cu principii de discutat. La început fiecare a spus (sau ar fi trebuit să) subiectele care i s-au părut importante, apoi am încercat să discutăm aplicat, punct cu punct, cu referire la documentul pus în dezbatere. A fost bine că am putut să lucrăm direct pe document, în Google Docs.

Lista de subiecte a rămas la organizatori, dar documentul cu toate propunerile de modificare e disponibil online și ni s-a promis că rămâne (cel puțin) până miercuri:

https://docs.google.com/document/d/1ESkiwH-AYt4OLs-oFgbtpVgcAC_7z_-DErysBOTNYIg/edit

Nu mi-e clar cât de multă seriozitate e în procesul ăsta. Funcționarul responsabil cu subiectul, Carmen Elian, director nu știu de care, a stat doar la prima parte, a fost vădit neinteresată, se uita pe pereți sau pe geam, niciodată la cel ce vorbea. Iar puținele lucruri pe care le-a spus au fost pe un ton arogant și implicau atitudinea de tipul „oricum nu vă pricepeți, nu contați, facem chestia asta ca să scăpăm de gura voastră”. Cei din echipa tehnică au fost ok, au ascultat, au participat la discuție, dar nu îmi dau seama câtă putere de influență au asupra deciziei, bănuiesc că foarte redusă.

Mai e și problema că a rezultat clar că MCSI s-ar mulțumi cu un copy&paste din textul european, la limita rezistenței. Din păcate, a fost și atitudinea altor reprezentanți ai unor instituții publice, de la Transporturi și de la biblioteci.

Pașii următori sunt așa:

- MCSI actualizează documentul, după consultare. E neclar dacă forma actualizată va fi publicată. Foarte probabil nu vom primi răspunsuri punctuale la propuneri (nu a zis nimeni explicit, dar se subînțelegea din atitutidine).

- documentul actualizat e trimis spre avizare celorlalte ministere. Pot să vină propuneri de modificare, ce vor fi luate în calcul de MCSI.

- forma finală este supusă din nou dezbaterii, înainte de ședința de guvern și trimitere la Parlament

- după adoptare în guvern, merge la Parlament, cu procedura legislativă obișnuită. Aici am o temere, că se vor lungi foarte mult, și ne vom trezi prin mai cu deja tradiționala argumentare a „urgenței”: pentru că se apropie termenul, nu mai e timp să dezbatem în Parlament, deci vom da o ordonanță de urgență.

Toate bune,

Ovidiu