Re: Altii nu se codesc să-și pună arta pe garduri...

Joi Sep 14 18:57:21 UTC 2017

Nu stiu daca lista permite atasamente MHT asadar va ofer doar textul unui
articol din Gardianul,  azi disparut de pe net:

Publicitatea culturala, o ilegalitate de milioane de euro anual
27-08-2008

Oficial era vorba despre promovarea spectacolelor de pe scena Teatrului
National Bucuresti. Ulterior, printr-un act aditional, acelasi lucru ar fi
trebuit sa se intample si cu  spectacolele de la Teatrul de Opereta “Ion
Dacian”. In acest scop, Primaria Capitalei a pus la dispozitia Teatrului
National, gratuit, 100 de panouri stradale cu cate doua fete inca din 2003.
De atunci, panourile promoveaza orice: de la bauturi alcoolice pana la
reclama electorala. Numai cultura nu. Firma Affichage Romania a preluat
panourile de la TNB intr-un mod care ridica multe semne de intrebare.
Publicitatea facuta pe aceste panouri aduce milioane de euro, dar firma
care le detine nu plateste pentru ele nici un ban.
Firma Affichage Romania, care are sediul in Piata Aviatorilor, este
sucursala a Affichage Holding, fondata la Geneva in 1990. Filiala romana a
luat fiinta in iunie 2006, prin achizitionarea Churchill View - firma cu
profil de out door -, situata pe locul trei in domeniu la acea vreme.
Director general a fost numit Lucian Mihai Palaz, care anterior detinuse
aceeasi functie la Churcill. In numai un an, adica la sfarsitul lui 2007,
Affichage ajunge pe locul doi cu un profit care depaseste 10 milioane de
euro, desi intre timp “inghitise” prin cumparare Amco, Amco Advertising si
Romanian Bilboard Network. Se pare insa ca banii adevarati au venit ca
urmare a primei firme pe care si-a infiintat-o Lucian Palaz.

*Prietenii prietenilor mei…*
Firma se numeste Topmedia Grup SRL, are ca obiect de activitate
publicitatea, a fost infiintata in 2003 cu un capital social de doua
milioane de lei, iar asociati erau Razvan Dragos Munteanu si Lucian Mihai
Palaz. Informatii publicate de presa centrala si confirmate de surse
independente atesta  ca Topmedia a fost infiintata cu scopul de a deveni
partenerul Teatrului National Bucuresti (TNB), care la acea vreme era
condus de Dinu Sararu. Cu prilejul a doua sedinte consecutive Consiliul
General al Primariei Capitalei, TNB i-au fost concesionate 100 de locatii
pe domeniul public pentru amplasarea de panouri publicitare pentru a-si
promova spectacolele. Hotarârea de concesionare este valabila zece ani si
este gratuita. In plus, permite teatrului sa se asocieze “in vederea
realizarii acestor investitii si pentru realizarea de venituri
extrabugetare”. Asa cum era deja convenit intre conducerea teatrului si
asociatii de la Topmedia, TNB a ajuns sa-si faca promovare doar pe piciorul
panoului. Cutuma a fost prelungita de-a lungul timpului, iar Affichage a
transformat-o intr-o afacere cu adevarat infloritoare. Mai ales ca, arata
acelasi cotidian care a prezentat pe larg conditiile acestui contract, daca
TNB, iar mai apoi si Teatrul de Opereta, voiau sa publice un afis in partea
de sus a panoului li se facea favorul unei reduceri de tarif de pana la
15%. Cu ce s-a ales institutia de cultura din toata aceasta poveste?
Affichage ii plateste lunar maximum 2.500 de doari pentru cele 100 de
panouri pe care le exploateaza.

*Nu exista evidenta*
In timp ce reprezentantii TNB au trimis un raspuns in care afirma ca au
nevoie de cel putin 15 zile pentru a raspunde la intrebarile transmise de
“Gardianul”, iar cei ai Primariei Generale nu “observa” solicitarea,
Primaria sectorului 3 “spune” ca pe raza acestui sector au fost atribuite
cu titlu gratuit 10 panouri in 2003. “Nu avem evidenta numarului exact de
panouri efectiv amplasate in baza Autorizatiilor de Construire respective.
Pentru Teatrul National de Opereta «Ion Dacian» au fost solicitate in anul
2004, in baza altei hotarari de Consiliu General amplasarea a 23 de
«totemuri» pentru care au fost emise de catre Primaria sectorului 3 doar
certificate de urbanism, fara a se finaliza prin emiterea si a
autorizatiilor de construire respective…

*Ocuparea domeniului public se face chiar in baza HCGMB respective, fara a
se prezenta* procese-vebale de ocupare a domeniului public incheiate intre
Teatrul National si PMB. De asemenea, nu au fost prezentate contractele de
asociere intre Teatrul National si firmele private... Mentionam ca
panourile publicitare descrise mai sus erau in beneficiul exclusiv al
Teatrului National... Prin executarea lucrarilor de reabilitare de pe raza
sectorului 3, au fost dezafectate unele panouri amplasate pe domeniu
public, pentru reamplasarea acestora fiind emise autorizatii de construire
pentru reamplasare, dar in limita stabilita de HCGMB initial, respectiv 10
amplasamente, iar in unele situatii panourile au fost desfiintate
definitiv”.
Dan Bucura <http://www.gardianul.ro/autor-Dan%20Bucura.html>, Talida Covaci
<http://www.gardianul.ro/autor-Talida%20Covaci.html>