[okfn-bg] OGP

Boyan Yurukov yurukov at gmail.com
Thu Jul 5 12:47:50 UTC 2012

Преди малко се чух с Бъчварова (шефката на политическия кабинет на
Борисов). Тя е основната движеща сила зад OGP в българия. Говорихме за
плана. Каза, че имат стратегия за електронно правосъдие, но не са го
включили в плана, защото много късно са получили докадите и не е било още
ясно какви данни ще могат да отворят. Подобна е ситуацията за електронното
здравеопазване.

Така, голямата новина, която научих сега е, че бюджетните плащания вече се
публикуват в сайта на министерството на финансите. Ежедневно. Можем всеки
ден да научим точно колко пари са преведни на всички държавни ведомства.
Това включва не само общини и министерства, но и университети и компании.
От 1. август това задължение ще имат и всички министерства. Пуснах вече
новината в блога:
http://bg.okfn.org/2012/07/05/ogp-budgetni-stredstva/
По-късно ще пиша и на EPSI да пуснат новина.

Боян