[okfn-cz] Napište, jaká data chcete od Děčína

Roman Řípa roman.ripa at rozpocetverejne.cz
Thu Nov 21 13:21:39 UTC 2013

Zdravím

Super!!!

Jen "Jaká data chcete?" je pouze 1/3 zadání....

Daleko více se vymyslí, pokud se NAJEDNOU přemýšlí o 3 věcech:

   1. *CÍL - Čeho chci dosáhnout*
   2. *DATA - Která data k tomu potřebuji *
   3. *AKCE - Co na základě dat budu moci udělat*

Když o tom přemýšlím z těchto třech stran NAJEDNOU a propojí se mi
dohromady, je daleko větší pravděpodobnost, že přijdu na něco fakt
užitečného. Jinak hrozí, že budu mít tuny dat, ale užitek žádný...

V komerčním balení trochu více popsáno
zde<http://romanripa.typepad.com/blog/2009/05/tema-zachytte-myslenky-vedouci-k-cili.html>.
Pro obce analogicky:

   - zelené "businessové" otázky zcela vlevo: např.
      1. Jak uspokojit potřeby obyvatel?
      2. Jak dosáhnout dlouhodobě udržitelného hospodaření (neutrácet moc,
      ale ani málo)?
      3. Jak být zvolen/a v příštích volbách / dosáhnout slávy resp.
      viditelnosti v médiích?
      4. Pro cyniky - Jak dosáhnout "malé domů"?
   - modré "datové" otázky zcela vpravo:
      - dostupné/možné datasety (z kterých lze míchat skutečně užitečné
      informace)
   - červené akce dole:
      - co může na základě informací rozhodnout starosta/zastupitelstvo

Snad je to aspoň trochu srozumitelné.

Jinak příspěvek za nás
http://www.rozpocetobce.cz/srovnani/562335-decin/567442-teplice :-))

Roman Řípa