[okfn-cz] Certifikát otevřených dat

Michal Kubáň michal.kuban at motejl.cz
Fri Dec 4 13:31:36 UTC 2015

Zdravím,

posílám krátkou novinku ze světa otevřených dat.

V minulém týdnu jsme ve Fondu Otakara Motejla spustili českou verzi Certifikátu
otevřených dat <http://www.otevrenadata.cz/certifikat/>, který vyvinul
britský Open Data Institute <http://theodi.org/>.

Certifikát je online nástroj pro poskytovatele dat, který jim pomůže na
základě procesu certifikace zjistit, kde jejich data nesplňují kvalitativní
standardy, a zlepšit je, aby byl na data spolehnutí a dalo se z nich
dlouhodobě vytěžit maximum hodnoty. Po vyplnění otázek dostane dotyčný
poskytoval odznáček s vyhodnocením - bronzový, stříbrný, zlatý a platinový
:). Ale hlavně i doporučení, jak ještě vylepšit publikované data.

Budeme rádi, když mám pomůžete certifikát zpromovat, propagovat, užívat a
dále vyvíjet. Konkrétní informace najdete na Githubu
<https://github.com/Motejl/open-data-certificate/wiki> nebo na stránce
certifikátu <http://www.otevrenadata.cz/certifikat/>

V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte na mě obrátit.

S pozdravem

Michal Kubáň

--

Michal Kubáň
Koordinátor Fondu Otakara Motejla

*FOND OTAKARA MOTEJLA*

Hradecká 18, 130 00 Praha 3

t: +420 226 227 705 m: +420 737 525 319

e: michal.kuban at motejl.cz <michal.kuban at osf.cz> | w: www.osf.cz

fb: www.facebook.com/nadace.osf | t: @nadaceOSF

Fond Otakara Motejla spravuje Nadace Open Society Fund Praha.