[Okfn-dk] EU bør tilslutte sig Open Government Partnership

Niels Erik Kaaber Rasmussen niels at buhlrasmussen.eu
Sat Aug 9 14:35:30 UTC 2014

Vi skrev i starten af juli til de nyvalgte danske
Europa-parlamentarikere for at opfordre dem til at støtte EU's
tilslutning til det internationale samarbejde omkring Open Government
Partnership (OGP).

Vi har siden fået svar tilbage fra to af dem:

- Morten Messerschmidt (DF), der helt kort skriver: "Mange tak for
fremsendte, som jeg vil læse over sommeren."

- og Jens Rohde (V), der skriver: "Tak for jeres mail.
Europa-Parlamentet arbejder konstant med at gøre EU-arbejdet mere
demokratisk og gennemsigtigt og det vil jeg som genvalgt
Europa-Parlamentariker arbejde på, at man bliver ved med.

Forskellen mellem EU's institutioner gør det imidlertid svært at
tilslutte sig som en samlet enhed, og jeg mener i første omgang, at det
er noget vi bør håndtere internt.

Jeg vil dog helt sikkert kigge nærmere på jeres initiativ for derigennem
at finde inspiration til, hvordan vi kan gribe udfordringen an i
fremtiden."

Mvh, Niels Erik
---
Tweet @nilleren