[Okfn-dk] EU Open Data Portal

Christian Villum villum at autofunk.dk
Sat May 10 06:51:25 UTC 2014

Den er "gammel", blev pre-lanceret i december 2012 og fuldt ud lanceret i
marts 2013. OKFN har været med til at bygge dele af den, og jeg har
personligt været ansvarlig for at monitorere community interaktion omkring
den - selvom det er EU som kører den. Et lidt underligt projekt, hvor man
fra deres side eksempelvis valgte at sende pressemeddelelsen ud sent fredag
eftermiddag, hvilket er et klassisk markedsføringstrick når man vil
"begrave" noget - altså undgå den store opmærksomhed - da
medieredaktionerne så ikke har tid til at behandle nyheden inden weekenden,
og om mandagen er det "old news". Mest af alt tror jeg at de ikke har haft
forstand på hvad de laver :)
Men der er tale om at portalen (forhåbentlig) skal bane vejen for en stor,
altomfattende EU open data portal.