[Okfn-ir] شروع همکاری با معرفی

Babak Vandad babak.vandad at gmail.com
Thu Jun 12 06:26:22 UTC 2014

بله، مطلب رزا درست است. این لیست، خصوصی نیست. و هر کسی که به این موضوع
علاقه‌مند باشد و بخواهد فعالیت‌های ما رو دنبال کند یا به ما همفکری و مشورت
بدهد می‌تواند مشترک شود. خوشحال هم می‌شویم.

برای شروع کار بد نیست فعالیت‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم را با هم مرور
کنیم. کاری که الان از همه مهمتر است اطلاع رسانی‌ست.
خروجی‌هایی که می‌توانیم برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم عبارتند از حساب فیس‌بوک
<https://www.facebook.com/OpenKnowledgeIran>، توییتر، گوگل پلاس، وبلاگ رسمی
<http://ir.okfn.org> و وب‌سایت رسمی <http://www.openknowledge.ir>. فکر
می‌کنم حساب سایت از بقیه این خروجی‌ها جداست و بعدن جداگانه برای آن
برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سوال اول این است که چه کسی داوطلب مدیریت سوشیال نتورک‌هاست؟ Social Network
Coordinator
کار سختی هم نیست. باید مطلبی که نوشته می‌شود را در همه این سه چهار خروجی
پست کند و هر از گاهی هم به آن‌ها سر بزند.

سوال دوم این است که چه نوع مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم؟
پیشنهاد بدهید... مثلن:

   - معرفی اطلاعاتی که تا کنون دولت ایران آزاد کرده
   - معرفی پروژه‌های ایرانی غیر دولتی که به نحوی به دسترسی آزاد به اطلاعات
   مربوط می‌شوند
   - معرفی کارهایی که در کشورهای دیگر انجام شده. مثلن امروز متوجه شدم
   بورکینافاسو <http://data.gov.bf/> پورتال رسمی اطلاعات آزاد را راه‌اندازی
   کرده و بازخوردهای
   <http://theodi.org/news/burkina-faso-launches-open-data-initiative-with-mentoring-from-the-odi-and-funding-from-the-world-bank>
   خوبی هم داشته‌اند.
   آیا گفتن این‌ها خوب است؟
   - معرفی بحث‌هایی نظری که پیرامون این موضوع مطرح است برای مخاطب فارسی
   زبان. در وب فارسی چندان به این موضوعات پرداخته نمی‌شود و طبیعتن مخاطب فارسی
   زبان بی‌اطلاع است.
   مثلن این مطلب
   <http://aralbalkan.com/notes/how-web-2-0-killed-the-internet/>، راجع به
   اینکه آیا وب ۲ باعث آزادی بیشتر شده یا نه. و یا این سخنرانی
   <https://archive.org/details/DmytriKleiner-Peer-to-peerCommunismVsTheClient-serverState>
   که وب ۲ را با کمونیسم و وب سنتی را با کاپیتالیسم مقایسه می‌کند. هر دو مطلب
   هرچند ساده هستند ولی در بین اعضای Open Knowledge بحث داغی راه انداختند.

ارادتمند،
بابک ونداد

‫در ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش.، ساعت ۱۰:۲۶‏، rosa kowsari‏ <rtne.rk at gmail.com>
نوشت:‏