[Okfn-se] Skannad pdf till csv?

miska knapek miska at knapek.org
Fri Apr 11 08:27:00 UTC 2014

Hej igen!

Jo, jag fick ett svar om ett riktig bra OCR paket, som heter Tesseract.
Installationsinstruktioner finnes här:
https://code.google.com/p/tesseract-ocr/wiki/ReadMe

Bara en liten notis angående OCR - det är ganska bra att korrekturläsa det
scannade materialet. Allt känns inte igen av OCR mekanismerna. Dock verkar
dina original ganska utmärkta, och jag skulle nog föreställa mig att det
inte är mycket som inte igenkänns med sådana original.

Sedan kanske Tabula kan strukturera det som scannats in, så det kommer in i
excel lättare.

Hoppas det fixar sig!

altl väl,

miska