[Okfn-se] Politikerenkät

Mattias OKFNSE mattias at okfn.se
Tue Jun 17 17:24:45 UTC 2014

On 06/17/2014 06:50 PM, Erik Hjärtberg wrote:
> Hej!
> Även kommunägda företag som Västerås flygplats är i normalfallet
> skyldiga att lämna ut handlingar till allmänheten.
OK. Min uppfattning var annorlunda efter att ha läst på olika sidor om
Offentlighetsprincipen där det stod att företag i offentlig sektor
normalfall inte omfattas av den.
> Fast vad det gäller kontrakten med Ryanair anses de innehålla
> uppgifter som skulle skada företagets affärer om de blev offentliga.
> Därför har flygplatsen i domstol fått rätten att hålla kontrakten hemliga.
OK, jag förstår. Har missat det ifall du skrivit om det i tidigare
blogginlägg.

Kör på det, publicera gärna ett inlägg om att du skickar en enkät!

/Mattias