[Okfn-se] Wikimania 2019

Eric Luth eric.luth at wikimedia.se
Mon Jul 29 12:33:34 UTC 2019

Hej alla!

Mitt namn är Eric Luth, och jag är konferensgeneral för Wikimedia Sverige.
Som en del av er kanske vet har Wikimedia Sverige i år den stora äran att
vara värd för Wikimania <https://wikimania.wikimedia.org/wiki/Wikimania/sv>,
Wikimediarörelsens största årliga evenemang. Konferensen kommer att äga rum
på Stockholms universitet 14-18 augusti, med ett hackathon 14-15 augusti
och huvudkonferensdagar 16-18. På fredagen kommer vi ha en stor TED-inspirerad
session
<https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Program/Free_Knowledge_and_the_Global_Goals_Spotlight_Session/sv>
där vi låter ett antal framstående ledare inom fri kunskap prata om hur fri
kunskap kan bidra till de Globala målen.

Programmet för Wikimania
<https://www.facebook.com/groups/wikimania/?ref=gs&fref=gs&dti=269132869798537&hc_location=group>
är klart[1], och utöver fredagens Spotlight session kan Open Data to tackle
corruption in the Nordic-Baltic Region[2] och Rethinking public sector data
ecosystems - Open Government Data, Semantic MediaWiki and Wikidata[3] vara
extra intressant för många i den här mailinglistan!

För de som är intresserade av att gå är det dags att anmäla sig, då
onlineregistreringen[4] stänger 31 juli.

Hoppas vi ser många av er där!

Allt gott,
*Eric Luth*
Conference Manager, Wikimedia Sverige
eric.luth at wikimedia.se
+46 (0) 765 55 50 95

Stöd fri kunskap, bli medlem i Wikimedia Sverige.
Läs mer på blimedlem.wikimedia.se

[1] https://wikimania.wikimedia.org/wiki/Special:MyLanguage/Program
<https://wikimania.wikimedia.org/wiki/Special:MyLanguage/Program?fbclid=IwAR0dAqYymwt1ah7qPQu4SDYv01Jfbp8T6-s1CpXFfsLwutaJnA5tfo5IDC0>
[2]
https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Technology/Open_Data_to_tackle_corruption_in_the_Nordic-Baltic_Region
<https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Technology/Open_Data_to_tackle_corruption_in_the_Nordic-Baltic_Region?fbclid=IwAR1QSeEOaqpUIYqe-F6E6dM5aJouYtXBBxIicqTMP2vr2Srs9IZNBYdafwI>
[3]
https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Advocacy/Rethinking_public_sector_data_ecosystems_-_Open_Government_Data,_Semantic_MediaWiki_and_Wikidata
<https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Advocacy/Rethinking_public_sector_data_ecosystems_-_Open_Government_Data,_Semantic_MediaWiki_and_Wikidata?fbclid=IwAR1cfWMXx-JHZU_5pr4l2HsfBkc-GGSYt3HJ2r8nhirQaA-50gpQP3medHw>
[4] https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Registration
<https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Registration?fbclid=IwAR19OMu8jL_-ZYQNw5jASp3AlwYlv5HtnnpmvoLdsGMARLzBhgWiC9JGWHs>