[Open-science-fi] Tieteen tiedotus ry rahoitushaku OKF / Avoin tiede ?

Joona Lehtomaki joona.lehtomaki at gmail.com
Thu Jul 30 05:52:52 UTC 2015

Moikka!

Kesäkuun alussa pidetyssä työryhmän tilaisuudessa oli yhtenä puhujana
Heurekan elämysjohtaja Mikko Myllykoski, jonka kanssa oli puhetta
jonkinlaisen yhteistilaisuuden järkkäämisestä. Itse mietin asiaa silloin
lähinnä oman tutkimuksen näkökulmasta (globaali
luonnonsuojelusuunnittelu), mutta tieteen avoimuudella on tässäkin ihan
keskeinen rooli. Myllykosken mukaan isoin haaste on kehittää idea, joka
vetoaa myös suurempaan yleisöön (vrt. Heidin aikaisempi kommentti).

Mitään konkreettisempaa ei ole itselläkään ehdottaa, mutta palasipahan
tämäkin mieleen. Oon reissussa ensi viikon, joten en myöskään pääse
mukaan Skype-paltsuun.

Joona