Platforma ePSI + alte noutati

Bogdan Manolea bogdan la legi-internet.ro
Lun Apr 1 15:46:03 UTC 2013

Salut

Citeva noutati din partea mea:

1. Cica am fost ales corespondent pt Romania pentru
http://epsiplatform.eu/

Asa ca daca aveti noutati, evenimente sau bune practici ale firmelor
legate de Public Sector Information/Open Data - dati un email la mine si
le public pe platforma, ca sa stie toata Ioropa de noi!

Cica o sa relanseze si site-ul sa il faca mai prietenos si atunci o sa
incurajeze si inscrierea directa a celor interesati de domeniu.

2. Vinerea trecuta am avut 2 prezentari legate de open data
- una la Conferinta SNA de la Ministerul Justitiei
- una la trainingul SAR - Toolkit pentru Buna Guvernare.
Ultima (care o contine de fapt si pe prima, care a fost mai scurta) am
pus-o pe slidehare - daca mai are cineva nevoie sa o refoloseasca

http://www.slideshare.net/bmanolea/date-deschisebogdantrainingsar

Desi, evident, doar cu mine la pupitru primiti si efectul Wow! :-D

3. la intalnirea SNA ne-am intalnit (adica eu si Andra care am fost in
panel) cu Radu Puchiu de la Dept de servicii online si design -
http://online.gov.ro/
Ei au zis ca lanseaza in 2 sapt. mai multe servicii online, dintre care
mie mi se pare cel mai interesant cel legat de petitiile online, care
daca strang un numar de semnaturi intra pe agenda primului ministru.

Din discutiile informale si formale am retinut 2 idei de explorat:

- i-am propus dnului Puchiu sa aiba o intalnire cu comunitatea de oameni
interesati de date deschise (a.k.a noi ) si cu firme care au ceva
experienat cu date deschise din afara. A fost receptiv si a zis ca ne
vedem oricind. Andra s-a oferit sa ne ajute cu spatiul de intalnire.
Deci cred ca, daca sunt si altii incintati de pe lista - putem sa ne
intalnim in curind.

- el a precizat in alocutiune ca unul dintre subiectele lor este legat
de stabilirea de standarde comune (nu mai imi aduc aminte daca a zis
deschise sau nu) pentru interoperabilitatea serviciilor si am speculat
pe tema si am sugerat ca ar fi interesanta o dezbatere pe tema asta. A
parut deschis sa discuta acest aspect cu societatea civila.

4. Last, but not least...
Am intrat deja in spatiul oferit de Cyberghost in apropiere de Piata
Victoriei, deci daca vreti sa ne intalnim o data acolo sa mai vb de open
data putem sa o facem - doar sa stabilim o zi de comun acord.

Bafta tuturor

--
Bogdan Manolea
+40 721 205 603