Aplicații pe baza datelor de la date.gov.ro

Strainu strainu10 la gmail.com
Joi Noi 21 13:18:14 UTC 2013

A trecut aproape o lună de când au început să apară seturi mai multe
la date.gov.ro, cred că a venit vremea să vedem ce facem cu ele.

O să încep eu, cu un proiect de detectare a erorilor în adresele de la
OpenStreetMap [1], un fel de Wikipedia pentru hărți. Rezultatul [2] e
o listă lungă și destul de anostă, cu multe erori din OSM (normal) dar
și cu câteva "false positives" care ne dau informații despre datele
poștei române:

- datele au greșeli (ex. străzi fără diacritice deși datele au în
general așa ceva: str. Macelariu Horia din București, str. Arany Janos
din Târgu Mureș etc., clădiri care au mai multe coduri poștale: Hotel
Radisson Blu București)
- datele sunt incomplete (ex. codurile poștale alocate oficiilor
poștale nu sunt în listă; am aflat în urma unei solicitări de
informații că oficiile poștale au coduri diferite de codul adreselor
la care sunt)
- datele nu sunt uniforme între județe (unele județe au adresele și cu
blocuri, și cu numere, altele doar cu numere sau doar cu blocuri)

Overall însă, tipul ăsta de erori sunt neașteptat de puține, așa că eu
mă declar mulțumit până acum de date.

Voi cum puneți la muncă datele libere pe care le avem până acum?

Strainu

[1] http://openstreetmap.org
[2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Romanian_Postal_Codes