portal date.gov.ro

Andrei Nicoara andrei.nicoara la gov.ro
Lun Oct 28 13:47:33 UTC 2013

Pentru a pune in practica propunerea dvs. trebuie sa rezolvam următoarele probleme:

1.       Problema autentificării. In portal autenticitatea documentelor publicate  este asigurata prin managementul nostru de credentiale. Pentru a publica documente primite in afara acestuia trebuie ca documentele sa aibă „autentificare la purtător” adică sa fie semnate cu un certificat digital calificat.

2.       Problema metadatelor. La publicarea in portal trebuie introduse un număr minim de metadate, număr care va creste in viitor. Exemplu: instituția emitenta, data emiterii, persoana de contact, redactor document, peridiocitate, samd. Acestea nu par sa existe stocate intr-o forma compatibila in NVS si ar fi necesar un operator însa, acestea fiind aferente documentului, trebuie sa aibă același trust ca si acesta.

3.       Problema formatului. Sa zicem ca XLS îl acceptam cu toate ca este, cum ați spus si dvs., cam la limita.

4.       Problema licenței. Nu putem impune noi o anume licența licențiatorului (instituției care a emis documentul).

5.       Problema API. O integrare prin api se justifica prin numărul de tranzacții automate pronosticate.

Când m-am gândit in primul rând la portalul de transparenta am luat in calcul ca acesta ar ridica numai problema 1 iar numărul de documente ar fi mult mai mare fiind ok si pdf-urile. Suntem însa deschiși sa discutam orice varianta care îsi propune sa respecte conditionalitatile de mai sus.

Mulțumesc

Andrei Nicoară

Consilier

Cancelaria Primului-Ministru

 <mailto:andrei.nicoara la gov.ro> andrei.nicoara la gov.ro  +40 722 506 386