date & harti in educatie

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Lun Apr 11 12:26:26 UTC 2016

Salut,

Am fost azi pe la ministerul educației, invitați să le spunem ce așteptări avem noi de la ei în cadrul OGP, ca urmare a propunerilor de aici: http://www.inovarepublica.ro/propuneriogp2016/

Am mers cu așteptări reduse și poate de aceea am plecat mulțumit că au agreat unele lucruri. Ministerul deja publică și actualizează seturi de date pe portalul național de date deschise, și sunt dispuși să extindă numărul și calitatea datelor. Mai au și o fișă de proiect deja pregătită pentru fonduri europene, să dezvolte o bibliotecă de OER. Astea ar fi angajamentele lor în OGP.

Despre date, am aflat și că din proprie inițiativă și nesiliți de nimeni, vor să facă un portal de hărți educaționale. Au și început, uite aici: https://www.siiir.edu.ro/carto/ - cu observația că e mai degrabă un test decât un produs finit.

Cei care se ocupă își înțeleg limitele și sunt deschiși la sugestii. În particular, ar fi dispuși să discute cu oameni care se pricep la hărți, eventual chiar să deschidă proiecte la care să contribuie programatori independenți – voluntar, desigur. E cu bătaie lungă, dar e loc de discuție.

M-am gândit că aici aș putea să găsesc oameni pasionați și de hărți, și de educație, care să vrea să participe la astfel de acțiuni. Eu mă ofer să continui să bat la cap oficialii și să particip la întâlnirile plicticoase, ca să învingem procedurile și să găsim un mod de lucru. Dar cum priceperea mea tehnică se rezumă la cele câteva cursuri pentru amatori de la the sponge, vreau să știu dacă cineva e dispus să aloce timp pentru creat astfel de instrumente pe baza datelor de la ministerul educației.

Toate bune,