planul ogp, pasul 2: scriem angajamente

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Mar Feb 9 21:03:45 UTC 2016

Pentru Date deschise, eu aștept în primul rând voluntari să fie editori.

Acum, că mi-ai atras atenția, remarc că am greșit la preluarea ideii cu sectorul privat: oricine a propus, a folosit „de”, nu „în”. Corectez. Și poate propunătorul face un pas în față și se oferă să detalieze, pe formatul respectiv.

Ovidiu

From: Date-deschise [mailto:date-deschise-bounces la lists.okfn.org] On Behalf Of Andrei Nicoara
Sent: Tuesday, February 9, 2016 6:31 PM
To: Date deschise & guvernare deschisă <date-deschise la lists.okfn.org>
Subject: Re: planul ogp, pasul 2: scriem angajamente

Multumesc

Voi urmari cu mare interes a 3-a pozitie din coada adica Date deschise. Cred insa ca ar trebui modificata exprimare "încurajarea datelor deschise de sectorul privat" care ad-literam inseamna ca sectorul privat sa organizeze hackathoane. Ar putea exista insa si variatia "incurajarea datelor deschise din sectorul privat" care ar insemna ca privatii sa-si publice datele proprii in format deschis - o idee care circula azi prin CE. Sau "incurajarea datelor deschise in sectorul privat" care ar insemna incurajarea utilizarii datelor deschise publice in cadrul activitatii companiilor private.

De, din, in - hai sa fie mai clara diferenta !

In alta ordine de idei ,,, actiunile acestea ar avea perioada de implementare 2016 - 2018 , cred ca ar trebui sa tinem cont si de orizontul temporal cand ne gandim cine si ce va face.

Seara buna

Andrei

Cu oarece întârziere, mă întorc la discuția despre planul național OGP. Am trecut la pasul 2, în care scriem angajamente.

În pasul 1, am cules 21 de idei și au participat 148 de persoane diferite (și anonime) care au votat de 3.469 de ori. 11 idei sunt propuse de participanți, dar nu știu să spun cine ce a propus, că e totul anonim. Am grupat cele 21 de idei în 13 teme și acum vrem să scriem angajamente pe care să le propunem guvernului. O temă poate avea unul sau mai multe angajamente.

Lista de teme, împreună cu detalii logistice, e aici:

http://inovarepublica.fundatia.ro/2016/02/09/angajamente-ogp-guvernare-deschisa/

Pe scurt, fiecare temă are atașată un document în care comentariile sunt libere. În articol e un tabel care asociază teme cu linkuri la documente. Unul sau mai mulți editori vor avea dreptul de editare pe documentele respective.

Important: căutăm editori! Mai ales pentru ideile propuse în timpul dezbaterii, ar fi frumos ca cei ce au propus să își asume rolul de editor. Ce trebuie să facă un editor e inclus în linkul de mai sus. Sper să găsim cât mai mulți voluntari.

Mai spun și că participarea nu se adresează exclusiv „civililor”. Reprezentanții instituțiilor publice sunt îndemnați să comenteze, chiar dacă în această fază vom ezita în a-i desemna editori.

Toate bune,