[fragastaten] Begäran av samtliga kontaktuppgifter till kommuner & landsting

Mattias | OKFSE mattias at okfn.se
Mon Aug 10 14:49:15 UTC 2015

Hej Lars!

Jag skulle vilja ha kontaktinformationen till samtliga myndigheter,
ordnade i alfabetisk ordning och samlade i en och samma fil som det
erbjuds på er hemsida. Jag skulle uppskatta om jag kunde få filen i det
öppna formatet .CSV. Annars går t.ex. .xls eller den öppna standarden .ods.

Jag undrar om filen ni tillhandahåller med samtlig kontaktinformation
kan innehålla följande uppgifter kring varje specifik myndighet:
id (organisationsnummer),
namn,
förkortning,
eventuella andra namn,
beskrivning,
klassificering,
id/organisationsnummer till överordnad myndighet eller myndighet inom
samma region (t.ex. vid Stockholms kommun skulle det kunna stå
Stockholms Läns Landstings organisationsnummer),
instiftningsdatum,
upplösningsdatum,
logotyp,
webbadress,
juridisk kod,
e-post,
adress,
kontakt,
taggar,
hemsida till källa.

Jag har sett att många av dessa parametrar redan finns i er databas som
visas på hemsidan. Jag skulle som sagt uppskatta att få allt i en fil
som ni erbjuder enligt hemsidan, helst med de övriga önskvärda
parametrarna också.

Kan ni vara vänliga att skicka mig detta så snart som möjligt?

Med vänliga hälsningar,
Mattias
Open Knowledge Sverige
http://okfn.se/

P.S. Jag skulle icjsp uppskatta om ni svarade med kopia till
fragastaten at lists.okfn.org <mailto:fragastaten at lists.okfn.org> så att
korrespondensen blir offentlig. Ni kan gå med på listan via denna länk: