[okfn-be] Nieuwe bestuursvergadering Open Knowledge?

Pieter-Jan Pauwels pieter-jan.pauwels at okfn.org
Tue May 12 16:37:23 UTC 2015

Beste bestuur,

Ik heb samen met onze fantastisch stagiaire Lara de krijtlijnen van Open Knowledge Belgium proberen vertalen naar éénduidige teksten op http://www.openknowledge.be/ <http://www.openknowledge.be/>.
Vaak liepen we vast op de missie en visie omdat we deze deels zelf inhoudelijk gingen vormgeven. Vandaar dat ik, hoewel ik tevreden ben, deze website even wil gebruiken als hefboom om het volgende te vragen: Waar willen we naartoe gaan met deze vzw? Waar staan we we volgend jaar? En waar staan we binnen 5 jaar?

Dat gebrek aan richting weerhoudt me niet om ondertussen druk bezig te zijn met mijn huidige projecten maar ik mis duidelijk een lange termijn visie die me toelaat om over de toekomst (en dus de groei) van onze organisatie na te denken. Dit brengt me ook terug naar de onvermijdelijke deadline rond November 2015. Tegen dan moeten we onze maatschappelijke zetel verhuizen en kiezen hoe we als organisatie gaan verder bestaan. Nu blijf ik teveel zitten met al mijn vragen over wanneer die nieuwe werknemer en kantoor werkelijkheid worden.

Ik nodig dan ook het bestuur uit om gezamelijk (digitaal of fysiek) volgende vragen of opmerkingen te beantwoorden: https://docs.google.com/document/d/1qWCegGnmQ8c4tZuq0tSs_Cih52ljDXydluDVVKguPwc/edit?usp=sharing <https://docs.google.com/document/d/1qWCegGnmQ8c4tZuq0tSs_Cih52ljDXydluDVVKguPwc/edit?usp=sharing>

Dit is iets dat best in een volgende bestuursvergadering besproken wordt. De deadline wil ik alvast zelf plakken: Maandag 24 augustus zouden deze vragen moeten beantwoord worden. Het zal mij als officieuze coördinator toelaten om deze om te zetten in daden met de start van een nieuwe Open Belgium Conferentie organisatie en om tegen November klaar te zijn voor de nodige veranderingen.

Neem trouwens mijn vraag naar richting niet eenzijdig op. Ik wil gerust meedenken over de strategische en praktische pijlers van deze organisatie, maar ik ben er van overtuigd dat een bestuur deze gezamenlijk moet aftoetsen en definiëren. Of beter, ik vraag raad aan mijn bestuur.

Groeten,
Pieter-Jan

Pieter-Jan Pauwels
Community Coordinator, Open Knowledge Belgium
m: +32 476 66 27 77 <tel:+32 476 66 27 77> | e: pieter-jan.pauwels at okfn.org <mailto:pieter-jan.pauwels at okfn.org> | w: okfn.be <http://okfn.be/>