[okfn-bg] data on the last Bulgarian Parliament

Stefan Krastanov krastanov.stefan at gmail.com
Mon Apr 15 12:13:59 UTC 2013

> Графиките изглеждат интересно. В блога ми преди две години бях направил
> подобна статистика за съпричастност на депутатите към гласуването партиите
> им в рамките на три поредни сесии. Интересно е обаче да се види като граф с
> такъв алгоритъм.

Въпросния граф много го харесвам, но както е направен сега има няколко
проблема свързани с коректност: има три параметъра които съм настроил
"почти на ръка" (горна граница на отсъствията, долна граница мярката
на съгласуваност и брой "nearest neighbors"). Когато намеря време ще
направя слайдери за тези параметри и ще известя на листа отново.

> Dataset-а на парламента, който пуснах, имаше недостатъци в data модела тъй
> като го изграждах постепенно докато учех какви са данните и как работи
> парламента.

Областа която покривам е доста по-малка, така че за мен беше много
по-лесно (и пак не гарантирам че sql-а е добре нормализиран -
използвах възможно по-точни datatypes и constraints, но нямам сериозно
образование по въпроса). Това което е по-специално е че от време на
време предупреждавам информационния център за грешки на сайта им и
след около месец те ги поправят.

> Определено ще ми е интересно да видя още графики от теб. Препоръчвам ти да
> разгледаш crossfilter.js на Square. Доста добре работи с многодименционални
> данни.

Това ще ми е полезна библиотека. Имам професионален опит с неща като
matlab/numpy, но те са полезни за лабораторни данни, не толкова за
datamining и статистика, още по-малко за визуализации. Предполагам че
си личи от графиките, че библиотеките които ползвам не са най-добрия
избор.

> Нещо друго, което обсъждаме отдавна е индексиране на всички
> предложения и закони и crowdsource-ване на категоризирането им
> (про-социални, популистки, реформистки, про-ес, про-русия, лобистки и т.н.
> етикети). Това и гласуването ще помогне да се направи профил на всеки
> депутат в каква насока гласува, дали е принципен или се върти според
> партията. Това ще даде много повече информация за характера на депутата.
> Данните на практика са налице - свалят се всички проектозакони и гласове
> всяка седмица. Трябва само да се направи един добър frontend и да се
> [...]

Идеята ми харесва много. Кой знае, след няколко месеца може даже да
почна да работя по нея.

Благодаря за идеите и насоките. Ще следя мейлинг листа и блоговете, и
ще се обаждам ако имам с какво да помогна.

Стефан