[okfn-bg] data on the last Bulgarian Parliament

Boyan Yurukov yurukov at gmail.com
Sun Apr 14 20:45:13 UTC 2013

Графиките изглеждат интересно. В блога ми преди две години бях направил
подобна статистика за съпричастност на депутатите към гласуването партиите
им в рамките на три поредни сесии. Интересно е обаче да се види като граф с
такъв алгоритъм.

Dataset-а на парламента, който пуснах, имаше недостатъци в data модела тъй
като го изграждах постепенно докато учех какви са данните и как работи
парламента.

Определено ще ми е интересно да видя още графики от теб. Препоръчвам ти да
разгледаш crossfilter.js на Square. Доста добре работи с многодименционални
данни. Нещо друго, което обсъждаме отдавна е индексиране на всички
предложения и закони и crowdsource-ване на категоризирането им
(про-социални, популистки, реформистки, про-ес, про-русия, лобистки и т.н.
етикети). Това и гласуването ще помогне да се направи профил на всеки
депутат в каква насока гласува, дали е принципен или се върти според
партията. Това ще даде много повече информация за характера на депутата.
Данните на практика са налице - свалят се всички проектозакони и гласове
всяка седмица. Трябва само да се направи един добър frontend и да се
crowdsource-ва категориите.

Боян

--

Boyan Yurukov