[okfn-br] new member | novo membro

Alexandre Hannud Abdo abdo em member.fsf.org
Sexta Novembro 4 07:15:15 UTC 2011

Ni!

PT = Esta mensagem também em português, ao final!
EN = Hi there, Tom instructed me to write in English to this mailing
list, so here we go...

==EN==

Some call me Ale and I currently work as researcher for the Oswaldo
Cruz Foundation in Rio de Janeiro, as an invited lecturer at the
University of São Paulo, and as curator for some culture centres.

More importantly, for a while now I actively promote Open Science in
Brazil, beyond my own scientific work, in the academic community and
through awareness of business people and the general public, offering
guidance, giving lectures and organizing discussions.

In that area I intend to contribute, or rather, I intend to use the
Open Knowledge Foundation's network and resources, while sharing mine,
to advance our collective contribution.

On the personal side, so you get to know me a little, I enjoy playing
with libre (as by freedomdefined.org) collaborative things, from
software, to educational resources, to artistic expressions, to
research, to agriculture and hardware. And also with libre
collaborative religions and games, where, perhaps, it all started for
me.

I'd like to thank Tom, whom I befriended in college years ago, for
inviting me here, and though I won't follow other subjects closely, I
plan to make Open Science a vibrant area of OKF-BR =)

==PT==

Chamam-me Ale e atualmente trabalho como pesquisador para a Fundação
Oswaldo Cruz no Rio de Janeiro, como professor convidado na
Universidade de São Paulo, e como curador para alguns centros
culturais.

Mais importante, já há algum tempo eu promovo ativamente a Ciência
Aberta no Brasil, para além da minha própria pesquisa, na comunidade
acadêmica e por conscientização de empresários e do público geral,
oferecendo orientação, dando palestras e organizando discussões.

Nessa área eu pretendo contribuir, ou melhor, pretendo usar a rede e
recursos da Open Knowledge Foundation, ao que compartilho os meus,
para avançar nossa contribuição coletiva.

Pelo lado pessoal, para que vocês conheçam-me um pouco, eu gosto de
brincar com coisas livres (segundo freedomdefined.org) colaborativas,
de software, a recursos educacionais, a expressões artísticas, a
pesquisa, a agricultura e hardware. E também com religiões e jogos
livres colaborativos, onde, talvez, tudo isso começou para mim.

Agradeço ao Tom, de quem fiquei amigo na faculdade anos atrás, por
convidar-me para cá e, enquanto não seguirei outros assuntos de perto,
pretendo tornar Ciência Aberta uma área vibrante da OKF-BR =)

==XX==

[]'s

ale
http://cecm.usp.br/~eris/