[okfn-br] Retirada da fazer-cracia e proposta sobre a meritocracia

Edgar Zanella Alvarenga e em vaz.io
Quarta Agosto 12 08:36:53 UTC 2015

Muito difícil discutir *demonstração* de certo e errado em
sistemas/assuntos tão complexos (e neste caso também vagos) Oda.
Filosofia não é Matemática como você bem deve saber.

Mas já que falou de referências, mesmo que fictícias, alguém aqui leu o
seguinte livro?

https://www.redhat.com/en/explore/the-open-organization-book

"That first interview with Red Hat showed me that working here would be
different. There wasn't a traditional hierarchy and special treatment
for leaders, at least not the kind that you might find at most other
companies. In time, I also learned that Red Hat believed in the open
source principle of meritocracy; that the best idea wins regardless of
whether the idea comes from the top executive or a summer intern. Put
another way, my early experiences with Red Hat introduced me to what the
future of leadership looks like."

Me pareceu interessante, mas não encontrei uma versão free.

E.