[okfn-cz] spada CT a CRo pod 106?

Jan Kotecky jan.kotecky at oziveni.cz
Wed Aug 29 08:48:09 UTC 2012

Ahoj,
pojem "ver(ejné instituce" je ve vodách nezr(etelne( povinných subjektu*
kruciální a díky ústavnímu soudu máme pome(rne( srozumitelné vodítko,
jak jej vykládat - a výklad je dost extenzivní.

Jde o te(chto 5 aspektu*:

a) zpu*sob vzniku (zániku) instituce (z pohledu pr(ítomnosti c(i
nepr(ítomnosti soukromoprávního úkonu),

b) hledisko osoby zr(izovatele (z pohledu toho, zda je zr(izovatelem
instituce jako takové stát c(i nikoli; pokud ano, jedná se o znak
vlastní ver(ejné instituci),

c) subjekt vytvár(ející jednotlivé orgány instituce (z toho pohledu, zda
dochází ke kreaci orgánu* státem c(i nikoli; jestliže ano, jde o
charakteristický rys pro ver(ejnou instituci),

d) existence c(i neexistence státního dohledu nad c(inností instituce
(existence státního dohledu je pr(itom typická pro ver(ejnou instituci),

e) ver(ejný nebo soukromý úc(el instituce (ver(ejný úc(el je typickým
znakem ver(ejné instituce).

Zdá se mi, že celkem dobr(e je to vysve(tleno zde:
http://pravniradce.ihned.cz/c1-40730260-subjekty-povinne-poskytovat-informace-ve-svetle-judikatury
Nekoukal jsem, jestli tam je napsáno, jak se urc(uje pr(evažující
ver(ejnost u toho c(i onoho aspektu, ale pamatuji si matne(, že nejde o
to ude(lat proste( 4:1 nebo 2:3 jasných jednotelk, ale hledá se i
pr(evažující aspekt u každé jednotky. Takže i když není kontrola státu
stoprocentní, ale dominantní, poc(ítá se za 1, nikoliv 0. Ale to je
r(ec(eno opravdu laicky a silne( po pame(ti...

Janek Kotecký

--

*Oživení, o.s.*

*Muchova 13/232*

*160 00 Praha 6*

*Tel: +420 257 531 983*

*Mobil: +420 725 919 943*

*jan.kotecky at oziveni.cz*

*http://www.oziveni.cz* <http://www.oziveni.cz/>

*http://www.facebook.com/Oziveni.cz*

*
Stan(te se c(leny Klubu pr(átel Oživení! <http://klub.oziveni.cz/>*

*
Prosazujeme principy transparentní ver(ejné správy a udržitelného rozvoje.*