[okfn-cz] Snadná kontrolovatelnost hlasování o důležitých zákonech

Roman Řípa roman.ripa at rozpocetverejne.cz
Wed Feb 22 19:50:50 UTC 2012

Zdravím

Nejprve díky moc za návrat k hodně klíčovému projektu. Jeho misi jsem si
pojmenoval : "Zastupitele ovlivňuje, že ví, že volič ví, co
dělal." Základem jejího naplnění je provázat čtveřici "kauza - návrh
zákona/pozměňovací návrh - hlasování - poslanec".

Efektivní by mohlo být zajít za nějakým poslancem nakloněným myšlence
transparentnosti vlády (ne hubou, činy) nebo novinářem zaměřeným na
parlament a zjistil, jak se v tom binci orientují sami poslanci resp.
novináři. Nechce si mi věřit, že by paralelně s veřejným systémem na
http://www.psp.cz/ neexistoval zdroj, kde jsou návrhy s hlasováním o nich
provázány. Lobbističtí pasáčci musí mít přeci o svých ovečkách přehled. Z
diskuze by mohly vzniknout náměty, jak nejlépe uspořádat uživatelské
rozhraní umožňující co nejjednodušeji pospojovat dohromady návrhy alá
http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/030schuz/ s hlasováním o nich alá
http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=55082.

Bohužel to není na jednoho člověka, chce to  myslím alespoň malý tým a pár
peněz....

Roman Řípa

P.S. Jinak ještě k Michalovi. Chápu snahu o systematické řešení pro
hlasování na všech úrovních po celém světě. Někdy mi ale přijde
efektivnější věc nakouskovat i s rizikem duplikace viz
http://budovanistatu.cz/bubble#/v1/Rozpo%C4%8Det vs.
http://www.rozpocetobce.cz/seznam-obci/554782-praha . Každé má své pro a
proti. Ani tady mi nepřijde špatné vyřešit zvlášť sněmovnu, kde dopad je
zdaleka největší a zdrojový systém je jeden (případně +13 krajů)  a zvlášť
řešit obce.

Roman Řípa

--
Roman Řípa