[okfn-cz] opendata/veřejné zakázky: konzultace od pana Kužílka

michal.skop at kohovolit.eu michal.skop at kohovolit.eu
Thu Feb 9 14:52:09 UTC 2012

A ja bych (neprekvapive) odkazal opet na slovenskou vyhlasku:

http://informatizacia.sk/ext_dok-vynos_a_prilohy_2010-312/7431c
 kde uz
je popsano, jak to ma vypadat a odkud by se to mohlo proste zkopirovat:

konkretne se toho tyka par. 13 (prenos datovych prvkov)
 a cela priloha
2, kde je i specifikovano, jak se ktere polozky "sestavy" maji jmenovat

Michal

On Thu, 9 Feb 2012 15:47:58 +0100, Jakub Klímek wrote:

Ahoj,

> Jak u Martina, tak u Michala vypadla ona strukturovanost a
otvíraají se dveře výkladu že formátem je PDF scan, protože si ho může
každý volně prohlédnout a převést (strojově zpracovat) na jiný format
(jako třeba JPG J). Dál nevím jestli je jasné co je "volně dostupný
formát", v původní formulaci se volná dostupnost vztahovala k programu.
Nějak bych tam ješte zakomponoval to, aby to byl formát který se pro
daný typ dat běžně používá (a tím byly vyloučeny fotky tabulek a podobné
nesmysly).

> Můj návrh (ale už se nám to zesložiťuje):

"Sestava se vede ve strukturované elektronické podobě v datovém formátu,
který je volně použitelný, pro data tohoto typu určený a snadno strojově
převoditelný na jiné formáty určené pro reprezentaci strukturovaných dat
tohoto typu."

> Jakub Klímek
>
> FROM:
okfn-cz-bounces at lists.okfn.org [mailto:okfn-cz-bounces at lists.okfn.org]
ON BEHALF OF Michal Berg
> SENT: Thursday, February 09, 2012 3:38 PM

TO: Martin Necasky
> CC: okfn-cz at lists.okfn.org
> SUBJECT: Re: [okfn-cz]
opendata/veřejné zakázky: konzultace od pana Kužílka

> Zdravím,
>

> Souhlasím s Martinem, že ten tabulkový program je tam zavádějící,
navrhuju tam ponechat ten formát, a namísto převoditelnosti navrhuju
použít obecnější výraz "strojové zpracování".

> Můj návrh znění je
takto:

> Sestava se vede v elektronické podobě ve formátu, který je
volně dostupný a umožňuje neomezené strojové zpracování.

Podrobnosti pak podle odstavce 6 stanoví vyhláška, kde by to bylo
definováno.

> Michal
>
> 2012/2/9 Martin Necasky
>
> Já sice
nejsem v právnických formulacích zběhlý vůbec, ale ta formulace mi
přijde zbytečně složitá - spojení "ve formátu tabulkového programu"
navádí k tomu, aby to byl formát MS Excelu. A místo "snadno
převoditelný" by možná bylo lepší "snadno strojově převoditelný".

Pokud již nemají pojem "formát" definován někde výše, bylo by asi lepší
použít spojení "datový formát".

> Čili spíše:
>
> "Sestava se vede
v elektronické podobě ve formátu, který je volně dostupný a snadno
strojově převoditelný na jiné formáty."

> „Sestava se vede v
elektronické podobě ve formátu tabulkového programu, který je volně
dostupný a snadno převoditelný na jiné formáty."

> Martin Nečaský
>

> 2012/2/9 Jakub Mráček
>
> Dobrý den,
>
> dostal jsem od pana
Kužílka následující dotaz. Kdo jste zběhlí v právnických formulacích -
mohu poprosit o reakci?

> Díky!
>
> JAKUB MRÁČEK
> Transparency
and Public Accountability Program Coordinator

> OPEN SOCIETY FUND
PRAGUE | Jeseniova 47, 130 00 Praha 3
> p: +420 222 540 979 | m: +420
777 323 557
www.facebook.com/nadace.osf [5] | t: @nadaceOSF [6]

> Zdravím pány
přes „Opendata",

> potřeboval bych konzultaci:
>
> při novelizaci
zákona o veřejných zakázkách (teď je u presidenta k podpisu) se
nepodařilo přijmout mnou navrhované a předkládané ustanovení, které by
ukládalo zadavatelům zveřejňovat informace o zakázkách na internetu
způsobem, který umožní jejich automatizované a jednoduché vyhodnocování.

> Nyní jsem byl vyzván, abych to připravil pro další iniciativu
některých poslanců (asi Tejc, ČSSD).

> Informace o zakázce nazývám
„sestavou".

> Potřebuji poradit, zda je správná formulace

„Sestava se vede v elektronické podobě ve formátu tabulkového programu,
který je volně dostupný a snadno převoditelný na jiné formáty."

Celý předběžně formulovaný návrh je v příloze.

> Prosím o rychlou
reakci, musím to předat do konce týdne.

> Díky,
>
> _Přeji pěkné
dny_

> _OLDŘICH KUŽÍLEK_
>
> _poradce pro otevřenost veřejné
správy a ochranu soukromí_

> _Openness of public administration _Z
_Protect of privacy Advisor _

> _Otevřená společnost o.p.s. Open
society p.b.a._

http://www.facebook.com/otevrete.cz [8]

-------------------------

> OD: Jiří Knitl [mailto:jiri.knitl at osf.cz
[9]]
> ODESLÁNO: 8. února 2012 11:05
> KOMU: Robert Basch; Jana
Mravcová
> KOPIE: kuzilek at otevrete.cz [10]; Jakub Mráček
> PŘEDMĚT: RE:
schůzka Otevřete - Fond Otakara Motejla

> předpokládám, že kolega
Mráček může také, takže domluveno: pátek 17.2. ve 14:00 v zasedačce OSF

> Těším se na viděnou!
>
> FROM: Robert Basch
> SENT: Wednesday,
February 08, 2012 11:02 AM
'kuzilek at otevrete.cz [11]'; Jakub Mráček
> SUBJECT: RE: schůzka Otevřete
- Fond Otakara Motejla

> taky muzu
>
> FROM: Jana Mravcová

SENT: Wednesday, February 08, 2012 10:17 AM
kuzilek at otevrete.cz [12]; Robert Basch; Jakub Mráček
> SUBJECT: RE:
schůzka Otevřete - Fond Otakara Motejla

> Jsem s tím ok J

FROM: Jiří Knitl
kuzilek at otevrete.cz [13]; Jana Mravcová; Robert Basch
> CC: Jakub
Mráček
> SUBJECT: RE: schůzka Otevřete - Fond Otakara Motejla

14:00 by bylo také bez problémů u mě, co tedy ostatní?

Oldřich Kužílek [mailto:kuzilek at otevrete.cz [14]]
> SENT: Tuesday,
February 07, 2012 10:53 PM
> TO: Jiří Knitl; Jana Mravcová; Robert
Basch
> CC: Jakub Mráček
> SUBJECT: RE: schůzka Otevřete - Fond Otakara
Motejla

> Zdravím,
>
> děkuji za návrh schůzky.
>
> V pátek
17.2. dopoledne, např. 10:00 jsem bohužel na jednání Rady vlády pro
lidská práva. Mohl bych cca po 13 h či později.

http://www.facebook.com/otevrete.cz [16]

-------------------------

> OD: Jiří Knitl [mailto:jiri.knitl at osf.cz
[17]]
kuzilek at otevrete.cz [18]; Robert Basch
> KOPIE: Jakub Mráček
> PŘEDMĚT:
schůzka Otevřete - Fond Otakara Motejla

> Přátelé,
>
> shodli jsme
se s panem Kužílkem, že by bylo dobré uskutečnit schůzku, na které
bychom se pobavili o dvou věcech:

> 1) finanční vztah Otevřete -
FOM: jak je nastaveno, jak je/mělo by být komunikováno ven, přístup
Otevřete do grantových kol FOM apod.

> 2) koordinace
aktivit/grantových výzev týkajících se přístupu k informacím neboli
sladit se...

> Navrhuji pátek 17.2. dopoledne, např. 10:00?

Díky za pochopení a potvrzení účasti.

-------------------------

AVG - www.avg.cz [19]
> Verze: 2012.0.1913 / Virová báze: 2112/4793 -
Datum vydání: 6.2.2012

> -------------------------
>
> Zpráva
neobsahuje viry.
> Zkontrolováno AVG - www.avg.cz [20]
> Verze:
2012.0.1913 / Virová báze: 2112/4794 - Datum vydání: 7.2.2012

-------------------------

AVG - www.avg.cz [21]
> Verze: 2012.0.1913 / Virová báze: 2112/4795 -
Datum vydání: 7.2.2012

> -------------------------
>
> Zpráva
neobsahuje viry.
> Zkontrolováno AVG - www.avg.cz [22]
> Verze:
2012.0.1913 / Virová báze: 2112/4795 - Datum vydání: 7.2.2012

michal.berg at esports.cz [27] | +420 603 102 284 | www.esports.cz [28]

Links:
------
[1] mailto:martinnec at gmail.com