[okfn-cz] opendata/veřejné zakázky: konzultace od pana Kužílka

Jiri Skuhrovec jiri.skuhrovec at zindex.cz
Mon Feb 13 08:30:01 UTC 2012

Několik poznámek (relativního) praktika:

1) Má slovenčina není bůhvíjaká, ale mám pocit že Michalem odkazovaný
paragraf stanovuje povinnost přenosu dat od zadavatele k "slovenské
centrální adrese", nikoliv způsob zveřejnění na této adrese - což je
zásadní rozdíl. V ČR už v XML formátu takto (podle instrukcí na
centrální adrese) posílají zadavatelé data už asi deset let.
Analogická formulace v našem zákoně by proto zásadnější změnu
nepřinesla.

2) Bavíme li se naopak o formátu zveřejnění na centrální adrese (což
je podle mě zásadnější), je zbytečné a časově náročné tlačit tuto věc
do jakéhokoliv zákona - ví bůh kdy projde další. Otázka se přeci týká
jediného subjektu - který má koncesi od MMR, a musí plnit jeho
podmínky. Jejich úprava je nepoměrně snazší než český legislativní
proces...

3) Konečně, bavíme-li se o zveřejňovací povinnosti zadavatele
ustanovované VEDLE povinnosti odesílat nějaká data na centrální
adresu, potom je podle mě (idealisti prominou) blbost pokoušet se o
obecnou formulaci. Pokud každý z cca 7000 zadavatelů bude zveřejňovat
zakázky v sice otevřeném, nicméně odlišném formátu, nepohneme se s
reálným sklízením dat ani o píď. V takovém případě tu musí být nějaký
jasně určený standard, jinak bychom také mohli skončit se 7000 různými
formáty. To už raději ta pdfka...

doufám že mé připomínky nevyzněly negativně, určitě tak nebyly míněny

s pozdravem
Jirka Skuhrovec