[okfn-cz] Jak České dráhy začerňují smlouvy

Matěj Hollan hollan.matej at gmail.com
Tue Jul 17 22:06:33 UTC 2012

Čau,

pro pobavení zasílám svou aktuální při o poskytnutí informací od Českých
drah. Jedná se o smlouvy na pronájem krněnského nádraží, které napřed ČD
odmítaly zveřejnit, protože podle jejich "právního názoru" byly celé
chráněné obchodním tajemstvím. Odvolal jsem se, ale generální ředitel,
Žaluda, původní rozhodnutí neposkytnout nic povolil. Musel jsem podat
žalobu, zaráz se v tom začal šťourat Týdeník Ekonom a Žaluda se mě ozval,
dal si se mnou schůzku, kde se přiznal, že to, co mu dávají podepsat,
nečte. Slíbil, že mi to v nějaké formě poskytnou.

Minulej týden mi poslali stoh papíru, kde bylo spousta věcí začerněných,
pod společným zaklínadlem obchodního tajemství. Bylo ale vidět, že to
začernili ve wordu stylem pozadí = černá. Požádal jsem je tedy, zda mi to
mohou dát elektronicky.

No a v pondělí jsem s lidma s ČD měl opět jednání, kde mi vysvětlili, proč
mi nemohou celou smlouvu zveřejnit, následně mi předali na flashce vše
elektronicky. A dopadlo to podle očekávání, když si například začernění
text označíte myší, je text pod tím normálně vidět :).

Takže open data v praxi :)

http://www.osbrneni.cz/wp-content/uploads/2012/07/cd-smlouva-bnsd-cela.zip -
celý

http://www.osbrneni.cz/wp-content/uploads/2012/07/NS_Brno-cern.pdf tady je
samotná smlouva,

tady druhá:
http://www.osbrneni.cz/wp-content/uploads/2012/07/SOP-Brno-černění_GŘ.pdf

Matěj

P.S.: je potřeba si to stáhnout, když si otevřu pdf v prohlížeči, tak černý
věci nepřečtu