[okfn-cz] Na zvážení: připojení se k výzvě ústavním činitelům: Vraťte nám stát

Matěj Hollan hollan.matej at gmail.com
Sat Mar 31 16:16:49 UTC 2012

Ahoj,

přečtěte si prosím tento text a napište, pokud máte zájem se se svou
iniciativou (nebo celou platformou?) k výzvě připojit. Nejlépe napište
rovnou iniciátorům: Adriana Krnáčová: krnacova199 at gmail.com, Břetislav
Rychlík <bretislav.rychlik at seznam.cz>.

Vím, že to není tak "úzkoprofilové" jako témata OKFN, ale zjistilo se, že
mezi "ynteligencí" je už kritické množství zcela nasraných lidí, kteří si
myslí, že rozrůzněné snažení iniciativ, jako je tato, je sice príma, ale v
současné době jsme svědky de facto ukradení státu. Cituju Adrianu Krnáčovou:

To, o čem všichni mluvíme, že nám "někdo" ukradl stát se odborně nazývá
> "state capturing", jinými slovy nepřátelské převzetí řízení státu finačními
> a mafiánskými skupinami. Není možné od těchto lidí žádat nápravu. Vím to
> velice dobře, 7 let jsme vedla Transaprency. A tehdy si ještě dávali větší
> pozor. Teď je to bezbřehá krádež neb je nikdo, opravdu nikdo, nehlídá.

Jde o společnou výzvu mnoha organizací, kterou iniciovala Veřejnost proti
korupci (Břeťa Rychlík a spol)., připojovat se budou Za Svobodné vysoké
školy, Nesehnutí, Herecká asociace, Hnutí Duha, Oživení, Ekologický právní
servis... (možná někdo z toho nakonec ne, určitě však ještě o mnoho víc
dalších).*
*
Ve středu byla kvůli tomu v Praze schůzka za účasti lidí jako Hana
Marvanová, Jiří Zlatuška, Ivan Gabal, Petruška Šustrová, různí staří
chartisté, Vyměňte politiky, Inventura Demokracie, Jan Kraus...

Zkoušel jsem tam pochopitelně tlačit explicitně témata transparentnosti,
jako základního prvku pro fungování demokracie. Explicitně se to tam
nedostalo, ale v posledním požadavku je to zahrnuto.

Myslím si, že je vhodné projevit právě teď jakousi občanskou soudržnost,
dát najevo, že my všichni, kteří tady žijeme, se na současnou politickou
reprezentaci - irelevantno zda levou nebo pravou, která je navíc řízena
někým úplně jiným, nemůžeme dívat. Za sebe to mám tak, že si myslím, že
když se teď spojíme k nějakému výraznému gestu, může nám to pomoci s
řešením našich dílčích úkolů.

Ve středu 4. dubna bude v Praze v Krásných Ztrátách tisková konference, kde
bude tato výzva představena.

*Prioritně je poptávano připojení celých organizací. Termín je nastaven
šibeničně (a podle mne nesmyslně) na zítřek (1. dubna) večer, ale myslím,
že to není zcela závazující.*

A když už píšu: 3. dubna, taky v Praze a taky v Krásných Ztrátách, bude TK
k představení nových Map Hazardu, zaměřená ostře proti Ministerstvu financí.

Mějte se

Matěj