[okfn-cz] I paid a bribe, so what? a ako vieme, ci to funguje?

Matej Kurian kurian at transparency.sk
Sat Sep 15 12:06:17 UTC 2012

Ahojte,

velmi zaujimavy clanok k ipaidabribe a vobec budovaniu "aktivistickych
stranok" vobec:

http://democracyspot.net/2012/09/14/i-paid-a-bribe-so-what/

> Nevertheless, it is still not clear for me what the working hypothesis
> of these websites is (let alone their actual impact).

Ja dost poslednu dobu rozmyslam, co vsetko by sme mali robit lepsie (a
vela toho robime rovno "naprd"). Tak ma zaujima, ako vy meriate uspechy
vasich stranok (neziskovych)? Mate definovane akcie uzivatelov, ktore
sledujete? co presah mimo stranku samotnu?

my pri tender.sme.sk vieme, ze to prinasa zmenu, lebo sme sami najvacsim
konzumentom dat a ludia si ich od nas pytaju, vyuzivaju v analyzach, co
sluzia ako podklady pre legislativcov. pri inych projektoch je to horsie
- granty.transparency.sk nemaju ani traffic, otvorenezmluvy.sk sice
traffic maju, ale ludia to moc nekomentuju a novinari vyuzivaju skor
nahodne.

toto by inak mohol byt aj blok na nejakej dalsej stretavke.

pozdrav z dc,