[okfn-cz] mapa od RSD za 210 litru

Jachym Cepicky jachym.cepicky at gmail.com
Tue Jun 4 07:08:55 UTC 2013

Z toho co paní píše
"""
V GIS formátech nejsou požadovaná data volně dostupná. V případě zájmu
stačí zaslat objednávku
na tyto data - cena je cca 210 000 Kč včetně DPH.
"""

dovozuji:

Data nejsou volně dostupná. Můžete si je koupit a nakládat s nimi na
základě licenčních podmínek. Domnávám se, že volně dostupná by byla
pouze, pokud by se jednalo "úřední dílo".

ŘSD neposkytuje volně data jako taková, ale (pouze) prohlížecí služby
(obrázek dat). Je to sice hezké jako podklad, ale pro další práci je to
nepoužitelné. To není kritika zvoleného postupu ŘSD, to je prostě
konstatování faktu.

Než se pustíte do soudu, zjistěte si, jestli daná data vůbec spadají do
kategorie "volně dostupná". Např. základní mapa ČR, ačkoliv je úředním
dílem, je prodávána za celkem striktiních licenčních podmínek. Má na to
vlastní zákon.

Pro více informací doporučuji kontaktovat odbornou skupinu pro autorské
právo České asociace pro geoinformace
http://www.cagi.cz/os24-autorske-pravo, konkretně Alenu Vondrákovou
http://www.geoinformatics.upol.cz/pracovnici-det.php?menu=alvo

Jáchym