[okfn-cz] opendata z MF ČR

Roman Řípa roman.ripa at rozpocetverejne.cz
Mon Mar 31 08:11:32 UTC 2014

Zdar

*"Zakázka" ve výkaznictví obcí je myšlena obecně *- Stačí volné textové
pole pro *určení reálné věci*, na kterou peníze jdou. Kdo chce, ať použije,
kdo nechce, ať nechá být. Klidně nejprve bez pravidel. Někdo ať si tam
napíše "Základní škola v Horní ulici" nebo "Oprava 56Km silnic druhé
třídy", někdo ať tam uvádí přesnou identifikaci veřejné zakázky typu
"VZ00265781
- Rekonstrukce osvětlení a elektroinstalací Gymnázia
Žatec<http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs-CZ/Form/Display/488391>"
 .

Ano, je třeba *postupně*.

   - *V první fázi* - jako minimální další krok - klidně stačí, aby *pole
   zakázka MOHLA a nemusela být ve Výkazu hospodaření *v XML formátu, které
   obce posílají MFČR každý čvrtrok. Kdo bude chtít (=1-10% obcí, které
   skutečně chtějí být transparentní a hospodařit efektivně a mají
   odpovídající IT podporu typu Děčín), ten to použije, kdo nebude chtít,
   nepoužije. Podstatné je, že těm, co ho použijí, ukážeme na
   www.rozpocetobce.cz plán a plnění rozpočtu podle zakázkového členění.
   - *Pak *budou jasnější přínosy zavedení zakázkového členění a tedy i
   business case pro následující kroky - nutné úpravy účetních metodik,
   rozšíření exportů Výkazů hospodaření, rozšíření Státní pokladny apod. Což
   je záležitost na léta a mnoho investovaných miliónů. Jejichž návratnost už
   nebude "vzdušný zámek", ale něco ověřené praxí na pilotních obcích.
   - Prostě Agile <http://agilemanifesto.org/> ve veřejné
   správě #Ive44JsemNaivni :-)))

Roman Řípa

--