[Okfn-dk] Artikel i Politiken idag

Christian Villum christian.villum at okfn.org
Thu Feb 13 15:23:31 UTC 2014

Hej alle,

Der er idag i Politiken en artikel om den igangværende EU høring omkring
ophavsrettighedslovgivningen, og jeg har et citat deri (jeg tog chancen og
udtalte mig på vegne af OKF, men ikke Danmark specifikt) - se vedhæftede.

Eftersom artiklen er spærret inde bag en betalingsmur er det svært at
diskutere ud fra den og bruge den til at starte en debat (eftersom de
færreste kan læse den), så tænkte på at lave en blog post på OKFN-DK
omkring temaet, hvor jeg dels siger det samme og bygger nogle flere
argumenter på.

Er der nogen indsigelser mod at vi indtager en stilling i dette spørgsmål
til fordel for revidering af ophavsrettighedslovgivningen? Det er lidt
konfronterende overfor bl.a. KODA (men naturligvis på en konstruktiv måde).

-v

--

Christian Villum
International Community Manager