[Okfn-dk] Open Culture Days

Matti Bugge matbu at aarhus.dk
Mon Jan 12 14:18:39 UTC 2015

Hej alle sammen,

Jeg vil lige reklamere for Open Culture Days - et stort Open Data hacklab vi hos Open Data Aarhus er med til at arrangere.

Det foregår over tre dage fra d. 20.-22. februar, og vi inviterer iværksættere, Open Data entusiaster og frem for alt studerende fra hele landet til at komme til Aarhus og arbejde med Open Data i kultursektoren. Det er gratis at være med i, og vi sørger endda for fuld forplejning alle tre dage. Derudover vil der være talks alle tre dage fra forskellige fagprofessionelle (fx Playground Marketing, Simon Bentholm fra www.kl7.dk<http://www.kl7.dk>, Peter Lange fra IBM og andre), som også er gratis at være med til.

Vinderne modtager en 'iværksætter startpakke', hvor de vinder rådgivningstimer hos firmaer, der kan hjælpe dem med at omdanne deres projekt fra Open Culture Days til en startup virksomhed.

Jeg håber I vil dele arrangementet i jeres netværk så vi kan få en masse interesserede deltagere med til weekenden og arbejde med nogle spændende projekter, og fremme interessen for Open Data. Hvis nogle tilfældigvis skulle sidde inde med kontakter til kulturinstitutioner i Aarhus, der bare brænder for at komme af med deres data, så sig endelig til :)

Hjemmeside: www.openculturedays.dk<http://www.openculturedays.dk>
Facebook: https://www.facebook.com/openculturedays
Twitter: https://twitter.com/OpenCultureDays

Med venlig hilsen