[OKFN-NL] hibernated or death?

Egon Willighagen egon.willighagen at gmail.com
Sat Jan 21 14:49:03 UTC 2017

Marleen, allen,

> Wie beheert het OKFN-NL ?

Al reactie gehad?

> Lijkt me heel goed om het weer leven in te blazen om alle concrete citizens science en open science trajecten in zichtbaar te maken.

Ja, lijkt mij ook een prima plan. Maar ik snap wel dat dit misschien
lastig is... (en dat is waarschijnlijk de reden waarom NL er niet meer
tussen staat), de lijst met minimale verantwoordelijkheden is nog
steeds omvangrijk:

Responsibilities:

1. Signing the local group Code of Conduct.
2. Maintaining the local group space on the Discuss forum.
3. Be willing to serve as a contact person for the Network in your
country and region.
4. Take part in at least one of OKI’s global projects: Global Open
Data Index, Open Spending, Open Trials, etc.
5. Hosting a local instance of an OKI ‘working group’.
6. Write a blog post about the group activities at least every quarter
(no word limit! We prefer quality over quantity. It can be in your
native languages).

Met name punt 4 en 6... maar, misschien is deelname aan de Open
Science WG al genoeg voor punt 4?

En punt 6 kan nu net de Open Science dingen die er gebeuren in NL
kunnen bespreken...

Als we daarmee aan Sander Dekker, NWO, KNAW, VSNU, en de Tweede Kamer
laten zien hoe veel er al gebeurd? (Nee, dat betekent niet dat er
genoeg funding is... ik doe veel in mijn onbetaalde vrije tijd...
zoals morgen, op mijn vrije Zaterdag... oh, wacht...)

Egon

--
E.L. Willighagen
Department of Bioinformatics - BiGCaT