[Okfn-se] Politikerenkät

Erik Hjärtberg hjartberg at hushmail.com
Tue Jun 17 09:23:41 UTC 2014

Hej!

Jag tänkte skicka ut följande enkät till Västeråspolitikerna. Vad tycks?

***

Politikerenkät

Hej!

Jag är journalist och skriver på en blogg om öppna data, www.okfn.se. Jag hoppas att du vill svara på en enkät om Västerås flygplats. Enkäten går ut till en politiker från varje parti som är representerat i Västerås kommunfullmäktige.

1. Västerås flygplats har hemliga kontrakt med Ryanair. Vad tycker du om det?

2. En uträkning (se http://se.okfn.org/2014/06/14/sa-mycket-kostar-flygbiljetten-egentligen/) visar att varje flygbiljett på Västerås flygplats subventioneras med ungefär 132 kronor av skattebetalarna. Vad tycker du om det?

3. Flyger du själv med Ryanair? Varför? Varför inte?

4. Övriga kommentarer.
--
Erik Hjärtberg
text at erikhjartberg.se