[Okfn-se] Politikerenkät

Mattias OKFNSE mattias at okfn.se
Tue Jun 17 16:28:11 UTC 2014

Tycker det är bra!

Skulle vilja lägga till på 1. Västerås flygplats har hemliga kontrakt
med Ryanair. *Eftersom att flygplatsen drivs som ett företag har inte
medborgare rätten att ta del utav den information, däribland kontrakten,
som annars hade varit offentliga.* Vad tycker du om det?

Anledningen är därför att jag ser det som viktigt att ge lite
bakgrundsförklaring till varför vi anger att de "har hemliga kontrakt"
vilket kan anses provokativt (inget fel med det).

Mvh
Mattias