[Okfn-se] Kommentar från ekonom efterlyses

Mattias OKFNSE mattias at okfn.se
Tue Jun 3 20:46:29 UTC 2014

On 06/03/2014 09:06 PM, Erik Hjärtberg wrote:
> Jag ser ingen anledning till att fråga datajournalister om detta.
> Svaret har jag ju redan. Nu handlar det om att en auktoritet inom
> området ekonomi ska säga att jag har gjort rätt eller att jag har
> gjort fel.
Ursäkta, jag var kanske otydlig. Jag menade att datajournalisterna kan
ha kontakter med auktoriteter inom ekonomi och därmed kunde göra dig en
tjänst och höra inom sitt nätverk för att du ska få svar på din fråga.
Alltså en slags proxy-lösning, de kanske känner folk som kan hjälpa
eftersom de jobbat med data och ekonomi.

Bara ett förslag på hur du kan hitta någon, hissa eller dissa som du
vill! :)

/Mattias