[Okfn-se] Sortera filer efter siffror i filnamn

Erik Hjärtberg hjartberg at hushmail.com
Wed Mar 11 07:14:56 UTC 2015

Det borde vara enkelt att speca sortering själv, gissar jag. Alla filnamn innehåller ett datum av typen 2015-03-11.

Nu vill jag ha ett program och ett kommando som gör att detta datum hamnar först i varje filnamn.

Erik Hjärtberg

Christian Huldt <christian at solvare.se> skrev: (11 mars 2015 08:03:23 CET)

--
Erik Hjärtberg