Listă pentru date-deschise

Tiberiu C. Turbureanu tct la ceata.org
Lun Apr 9 15:32:37 UTC 2012

On 09.04.2012 17:52, Mihai-Stanislav Jalobeanu wrote:
> Tocmai am găsit în recentul buletin al ACM următoarea știre privind
> niște noutăți dela Bruxel:
>
> *Hacking IT Systems to Become a Criminal Offense*
> /European Parliament News (Brussels) (03/27/12)/
>
> A draft law supported by the Civil Liberties Committee would
> criminalize the hacking of information technology (IT) systems and
> carry a minimum prison sentence of two years throughout the European
> Union (EU).

Nu știu la ce se referă când spun „sisteme informatice”. Pentru că dacă
vorbim de cele de pe Internet, va avea un impact negativ asupra
securității aplicațiilor - ironic, nu? (dar vor fi mai puțini care vor
risca să fie prinși doar pentru a demonstra o vulnerabilitate), dar dacă
vorbim despre orice sistem informatic, înseamnă că se condamnă și
ingeneria inversă (en. reverse engineer) ceea e ar fi foarte grav,
înseamnă că nu mai e legal să studiezi codul de asamblare al programelor
(dacă-ți propui), de exemplu.

Eu cred că în textul legii ar trebui să fie făcută deosebirea clară
între hăcuitorii de securitate (en. security hackers [1]) și hăcuitorii
de programe (en. software hackers [2]), în sensul larg. Majoritatea
programatorilor hăcuiesc programe (fie ele libere sau nu).

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Security_hacker

[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_%28programmer_subculture%29

În timp ce sensul particular, de hăcuire a securității, se aplică doar
programelor de rețea și are impact negativ asupra utilizatorilor care le
folosesc în rețea, hăcuirea unui program (a copiei tale) pentru a-l
studia și modifica nu ar trebui vreodată condamnată cu închisoarea.

Voi ce credeți?

Tibi

P.S. Trimit știrea și pe lista dedicată, date-deschise.