hacaton 22feb - chestiuni tehnice

Ovidiu Voicu ovoicu la soros.ro
Joi Ian 9 09:54:45 UTC 2014

Salut,

Ați văzut probabil mesajul despre hacaton. Sper să se strângă idei multe.

La sugestia lui Andrei, scriu separat despre chestiunile tehnice. Eu văd două subiecte importante de discuție: organizarea hacatonului, respectiv folosirea aplicațiilor.

Pentru organizare, ar fi nevoie de voluntari pentru:

- vizibilitate – putem să facem un site (pe modelul sponge, spre exemplu) unde să strângem mai ușor idei și participanți?

- coordonarea tehnică a implementării ideilor – aici e nevoie de programatori cu experiență

Pentru aplicațiile rezultate avem câteva opțiuni:

- găzduite pe serverul fundației. Avem resursele tehnice, nu stăm însă prea bine la resursa umană (scumpi, domnule, IT-iștii buni!), dar probabil ne-am descurca.

- convins guvernul să le găzduiască pe data.gov.ro, într-o secțiune specială. Probabil cea mai bună soluție pentru vizibilitate, nu știu birocratic cum se poate rezolva.

- creat un portal special pentru ele, sub numele „Coaliția pentru Date Deschise” (a propos, suntem pe lista de finanțare la FDSC / norvegieni cu proiectul Coaliției, va fi frumos de implementat)

- distribuite pe site-urile celor ce vor să le mențină pe termen lung

Hai să vedem ce idei apar pe aceste teme. Poate mai sunt și alte subiecte de discutat. Mi-ar place să nu fie hacatonul unei organizații, ci al comunității. Cred că pus sub umbrela „Coaliția pentru Date Deschise” sună foarte bine.

Ovidiu