[OT =?utf-8?Q?=C8=99i_nu_prea]_Comentarii_critice, _v=C4=83?= rog...

Dan Matei Dan la cimec.ro
Dum Ian 19 17:45:31 UTC 2014

-----Original Message-----
From: "Andrei Nicoara" <andrei.nicoara la anse.ro>
Date: Sun, 19 Jan 2014 12:42:40 +0200

Seară bună

> Cred ca documentului ii lipseste o parte importanta, cu care ar trebui sa inceapa, partea de "vanzare" a ideii.

Ideea fișierelor de autoritate este consacrată în lumea bibliotecilor. Bibliotecarii înțeleg bine asta. Așadar, în teorie, vând castraveți
producătorilor de salată :-)

> refera la o problema / proiect a CIMEC care le este adusa top-down la cunostiinta - nu au de ce sa fie interesati real. Cred ca ultimele
> pagini, 9-10 , sunt contraproductive speriind audienta deoarece se constituie pentru ei ca o problema de intelegere  si nu un beneficiu.

Mda. Mă tem că aveți dreptate. Textul este consecința unei comunicări pe care am avut-o la o conferință de biblioteci, la Târgu Mureș.
Acolo, din prudență și lipsă de timp, n-am fost foarte tehnic. Deci n-au fost priviri prea încețășate.

Acum însă, dacă tot m-am pornit pe scris (și e un mare sacrificiu, fiindcă sunt foarte leneș; în general, dar mai ales la scris), mi-am
notat cam tot ce vreau să fac. Scrisul mă obligă la oareșce rigoare... Așadar, eu sunt principalul cititor :-)

Cât despre bibliotecari, sunt destul de liniștit: volumul nu va fi foarte circulat și, în orice caz, conform tradiției, nu va prea fi citit
:-)

> Multumesc pentru popularizarea open data in pag8 pct.5. Daca as fi in sala v-as intreba in ce fel este conectat index-ul la biblioteca
> electronica (banui ca nu prin link cu exceptia cazului in care construiti si un mechanism de tip tinyurl la nivel informational
> guvernamental). Va trebuie un plugin cu acest index pentru toate aplicatiile de tip management biblioteca.

Pe termen lung, în indexul ăsta ar trebui să fie și cărțile și imaginile etc. Desigur, cu legături între ele. Se pot apoi imagina tot felul
de scenarii de reutilizare. Cel mai simplu e importul de RDF. Dar se poate imagina un SPARQ endpoint ș.a.m.d.

Să ajungem cu sănătate ...

Dan Matei

PS. Am încărcat acu' câteva minute Ghidul Muzeelor pe data.gov.ro. Aproape toate entitățile au coordonate (furnizate de vrednicii care au
făcut aplicația https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Cultural.Collections&hl=en).