vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Joi Iun 26 08:06:22 UTC 2014

Salut,

Caut un programator voluntar care să ne ajute cu o mică aplicație pentru românii din străinătate care vor să voteze la prezidențiale. Planul este așa:

- punem on-line o aplicație în care românii să își înregistreze localitatea de domiciliu

- facem publicitate pe rețele sociale în perioada iulie-septembrie

- la începutul lui octombrie, când se stabilesc secțiile de votare în străinătate, cerem MAE să faciliteze votul și în localitățile unde avem oameni înregistrați

Aplicația o văd așa:

- o hartă pe care vizitatorii pot alege orice localitate din lume (e suficient localitatea, nu ne interesează adresa exactă)

- un formular de înregistrare a unor date minime (nume, prenume, adresă de email, scurt comentariu, opțional un număr de telefon)

- pe hartă vor apărea cei înregistrați, cu opțiunea ca numele să fie vizibil sau nu. De găsit o variantă grafică prin care să se vadă ușor localitățile cu grupuri mai mari

- (opțional) legătură cu o petiție către MAE pentru găsirea unor soluții adecvate pe termen lung (vot la distanță)

- (de discutat) alte facilități interesante – ideea abia mi-a venit*, încă n-am avut vreme să mă gândesc la altele, orice sugestii sunt binevenite

Nu cred că este foarte complicat. Dar ar trebui să fie gata cât mai repede, preferabil până la jumătatea lui iulie, ca să putem să o promovăm în perioada de concedii, când lumea are timp de stat pe Facebook.

E cineva interesat?

Mulțumesc anticipat,

Ovidiu

*ideea mi-a venit discutând cu un prieten care lucrează în Oman. Acolo nu e ambasadă sau consulat, dacă vor să voteze trebuie să meargă 500km la Abu-Dhabi. Cei aproape 100 de români de acolo și-au făcut o asociație și au contactat MAE pentru a primi o urnă mobilă. MAE e încă perplex, parcă că e prima dată când aude de cetățeni implicați. M-am gândit să ajutăm grupuri similare, mai puțin dispuse la acțiuni birocratice.