vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Strainu strainu10 la gmail.com
Sâm Iun 28 17:26:20 UTC 2014

Există multe servicii de geo-localizare bazată pe IP, unele mai bune,
altele mai slabe. Eu văd însă mai multe părți negative în propunerea
asta cu presa:
1. Mulțimea celor care citesc presa românească e diferită de mulțimea
celor vor vota - ăsta e motivul principal pentru care eu unul sunt
ferm împotriva votului în străinătate. Să zicem însă că dacă se poate
determina că într-o localitate sunt mulți vorbitori de română (nu avem
garanția că ei mai sunt și cetățeni, mai ales în afara Europei) e
suficient de bine
2. Nu am încredere în capacitatea site-urilor românești de a urmări un
utilizator între dispozitive și IP-uri. Știu cel puțin un exemplu în
care i-am "spus" explicit unui site că nu vreau să văd un sondaj și
tot mi l-a arătat după ce m-am reconectat. Asta va duce la multe
fals-pozitive.
3. Mi se pare mai complicat să convingi pe cineva că niște date
agregate și anonimizate sunt corecte decât să zici: "uite, avem n
oameni care chiar ar vrea să voteze și sunt în localitățile X, Y, Z"

Avantajul e evident că ai mult mai multe date decât ar putea colecta
vreodată un site nou, oricât ar fi promovat. În ceea ce privește
datele personale, mie mi se pare că nu există o diferență majoră între
propuneri.

Strainu

În data de 28 iunie 2014, 19:17, Ovidiu Voicu
<ovidiu.voicu la fundatia.ro> a scris: