vreau sa votez si caut voluntar (programator) :)

Waspusch Gabriel Gabriel.Waspusch la snt.ro
Lun Iun 30 05:51:18 UTC 2014

Salut Ovidiu,

Ideea in sine este buna. Cred ca esti constient insa de faptul ca se doreste cu ardoare ca romanii din strainatate sa NU voteze sau sa nu poata vota, de aceea cred ca utilitatea ei practica (de stimulare a crearii unor sectii de vot acolo unde este nevoie) va fi din pacate zero.

Scria recent Mircea Kivu pe Facebook:

O legenda urbana e ca, la turul 2 al prezidentialelor din 2009, in ambasada de la Paris s-ar fi votat "la secunda" (gratie ambasadorului de atunci, Teodor Baconschi).
In realitate, au fost 3785 voturi (din care 3115 Basescu).
Impartit la 14 ore, rezulta 4,5 voturi/minut. Daca au fost 8 cabine de vot, inseamna cam un vot la 1minut si 45 secunde intr-o cabina, ceea ce nu-i imposibil, dat fiind ca era de pus stampila pe unul din doua patrate.

Asadar:

- faptul ca la Paris (capitala europeana importanta, dintr-o tara cu o emigratie romaneasca relativ serioasa) au votat ceva mai putin de  4000 de oameni e o problema (in sensul ca se considera ca au fost nejustificat de multi)
- faptul ca voteaza in strainatate in jur de 50.000 de oameni (in orice caz, sub 100.000), ceea ce inseamna 2,5% pana la 5% din electoratul cu drept de vot aflat in afara granitelor,  in conditiile in care in afara tarii sunt cel putin 2 milioane de alegatori, si se considera ca si asa sunt prea multi si MAE reduce nr de sectii de votare

arata foarte clar ce anume se doreste.

Toate cele bune,
Gabi