despre ogp in noul guvern

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Lun Dec 7 12:05:01 UTC 2015

Salut,

Probabil că vă amintiți că am expediat misive guvernului, cu recomandări despre date deschise și OGP. Probabil că nu sunteți surprinși că n-a răspuns nimeni :D

Dar, prin proiectul de buget, am descoperit că cineva a citit totuși măcar o parte din ele. Am găsit în anexa referitoare la noul Minister al Consultării Publice, în lista responsabilităților:

„c) contribuie, alaturi de Cancelaria Prim-Ministrului, la implementarea principiilor guvernarii deschise, prin folosirea noilor tehnologii, si a datelor deschise, in concordanta cu angajamantele Romaaniei in cadrul Parteneriatului pentru Guvernare Deschisa;

…

f) coordoneaza metodologic, prin colaborarea cu ministerele de resort, si in temeiul prevederilor legale privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, activitatea structurilor din cadrul ministerelor cu atributii legate de politicile publice pentru o guvernare deschisa, participativa, responsabila si performanta, inclusiv pe cele cu atributii privind relatia cu organizatiile societatii civile si cetatenii;

…

l) reprezinta, alaturi de Cancelaria Prim-Ministrului, interesele Guvernului la nivelul tarii si in strainatate, in domeniul politicii privind guvernarea deschisa, participativa, responsabila si performanta;”

În versiunea inițială, coordonarea OGP – implicit și portalul de date deschise – ar fi trecut la noul Minister. În această versiune, este foarte aproape de sugestia de text făcută (și) de noi (vezi: http://datedeschise.fundatia.ro/comentarii-pe-marginea-organizarii-ministerului-pentru-consultare-publica-si-dialog-civic/).